مهندس حسینی مدیرکل استاندارد گلستان از امحا یک دستگاه سرسره بادی به دلیل فرسودگی نسوج و قدیمی بودن خبر داد

کدخبر:۷۲۳۳۸

امحا یک دستگاه سرسره بادی توسط استاندارد گلستان

البرز/استاندارد گلستان از امحا یک دستگاه سرسره بادی به دلیل فرسودگی نسوج و قدیمی بودن آن تجهیز در محل شهربازی آق امام آزادشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، سید مهدی حسینی با اشاره به بند ۷-۴ مصوبات دوازدهمین کمیته استاندارد سازی مراکز تفریحی گفت: این تجهیز به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن خارج از شمول استاندارد میباشد.

حسینی با اشاره به ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مبنی بر اینکه هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالا یا خدمتی اجباری اعلام شود٬ پس از انقضای مهلت مقرر٬ تولید٬ تمرکز٬ توزیع و فروش این گونه کالا و خدمت با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوط و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع می باشد؛ اظهار داشت: تجهیزات مستقر در زمین های بازی و شهربازی ها نیز مشمول استاندارد اجباری می باشند و لذا تمامی شهرهای بازی ملزم به اخذ تاییدیه استاندارد برای فعالیت تجهیزات خود هستند.

وی در ادامه بیان کرد: مالکان و بهره برداران موظفند نسبت به استانداردسازی تجهیزات نصب شده در مراکز تفریحی (اعم مراکزی که مالکیت آنها با شهرداری ها و یا مراکزی که در اختیار اشخاص حقیقی است) اقدام نمایند تا ایمنی و سلامت مردم به ویژه کودکان، به خطر نیفتد.

دبیر شورای استاندارد استان یادآور شد شهروندان می توانند کالاها و خدمات غیر استاندارد مشاهده شده در بازار را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ یا سامانه رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد گلستان اعلام و گزارش نمایند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱:۱۶ ب.ظ

دیدگاه