ربیعی معاون استاندار گلستان : با توجه به بحران یخبندان در استان بیمه محصولات کشاورزی باید تقویت شود

البرز گلستان/محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان  در پنجمین کارگروه امور اقتصادی  گلستان گفت :با توجه به بحران یخبندان در استان بیمه محصولات کشاورزی باید تقویت شود

وی با بیان اینکه زمانی که پول وارد بازار کار شود و تولید شکل می‎گیرد، تصریح کرد: سیاست‎های مالی و پولی اهرم کنترلی است که دولت‎ها به زمان مقتصی از آن استفاده می‎کنند.

ربیعی گفت :نرخ سود بانک‎ها با تایید بانک مرکزی به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده تا انباشت پول را در بانک‎ها نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان ادامه داد: زمانی که در جامعه با تورم رو به رو می‎شویم و نقدینگی در جامعه زیاد می‎شود، دولت سیستم انقباظ مالی را دنبال می‎کنند.

ربیعی یادآور شد: در زمانی که رکود حاکم و رونق محدود می‎شود دولت سیاست‎هایش را به صورت انبصاطی دنبال می‎کند، سعی می‎کند که با ارائه تسهیلات و سیاست‎گذاری مانع ازانباشته شدن پول در بانک‎ها و موسسات شود.

وی با بیان اینکه نرخ سود بانک‎ها با تائید بانک مرکزی به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: براساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی دریافت سود بانکی بیش از این مبلغ خلاف قانون است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان یادآور شد: دولت تلاش کرد که این میزان سود را به ۱۶ درصد هم برسد و در هیئت دولت مطرح شد و اگر امکان این باشد که به این میزان برسد، تصمیم می‎گیرند و ابلاغ می‎کند اما به علت اینکه بازار را دچار التهاب نکند، ابلاغی نداشته است.

ربعیی با بیان اینکه بانک‎ها در نحوه برخورد با پرداخت تسهیلات روش‎هایی استفاده کردند که مناسب نبود، یادآور شد: برخی بانک‎ها در پرداخت تسهیلات ۱۵ تا ۲۰ درصد تهسیلات ارائه شده را نگه می‎داشتند و به متقاضی پرداخت نمی‎کردند و یا در فرمول‌شان به‌گونه‎ای عمل می‎کردند که بیش از ۱۸ درصد سود می‎رسید.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از فعالیت‎های استان گلستان مرتبط با بخش کشاورزی و زیرمجموعه آن است، یادآور شد: ما دوست داریم استان ما گردشگری، اقتصادی و کشاورزی باشد و اگر مزیت و طرح آمایش را مطرح می‎کنیم باید به سمت استفاده از اقتصاد و مزیت آن بخش‎هایی که می‎توانیم استفاده کنیم پیش برویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه هر ساله با سونامی‎ در بخش کشاورزی رو به رو هستیم و باید راهکاری ایجاد کنیم که کشاورزان ما زیان نبینند، گفت: هشت محصول کشاورزی ما در کشور رتبه نخست تا سوم را دارد و باید تلاش کنیم وضع را تثبیت کنیم و تلاش کنیم وضعیت تولید هر یک از محصولات را افزایش دهیم.

ربیعی ادامه داد: سال ۹۳ گرمازدگی داشتیم و امسال در سال ۹۵ تمام مرکبات ما سوخت و زیتون ما نیز خسارت دید و نیاز است که بیمه محصولات کشاورزی با توجه به بحران یخبندان را تقویت کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۹ ب.ظ

دیدگاه