امیدافزایی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی تا حرکت در مسیر جهاد تبیین از برنامه های مهم مدیریتی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در دهه فجر۱۴۰۰

کدخبر:۵۸۹۷۲

البرز گلستان/دهه فجر مظهر شکوه وعظمت وفداکاری ملت ایران است.
امام خامنه‌ای ( مدظله العالی)
انقلاب اسلامی ایران در حالی چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند خود را به جشن نشست که استکبار جهانی و ایادی آنان، اذعان می کنند سیاست فشار حداکثری علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران ناکارآمد بوده و شکست خورده است.
جشن های مردمی دهه مبارک فجر امسال در نقطه به نقطه استان گلستان با شور و حرارت خاصی برگزار شد.
یکی از تدابیر اندیشیده شده در ستاد دهه فجر استان گلستان که محصول به کارگیری خرد جمعی در هیئت اندیشه ورز است، ایجاد ستادهای مردمی در روستاهای استان گلستان بود تا جاییکه مراسمات گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در دورافتاده ترین و محروم ترین روستاهای استان در نوار مرزی برگزار شد که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.
وحدت اقوام و مذاهب در عین تنوع قومیتی که در استان گلستان وجود دارد، همواره به عنوان یک فرصت برای پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی مطرح بوده و در دهه مبارک فجر این وحدت بار دیگر به شکل زیبایی در برگزاری مراسمات مختلف با حضور علما و روحانیون و اقشار مختلف شیعه و سنی در کنار هم به تصویر کشیده شده است.
برگزاری بیش از ۲۰ نشست خبری در هفته استقبال از فجر در ستاد مرکزی دهه فجر استان گلستان واقع در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از دیگر اقدامات شایسته در راستای امیدآفرینی و جهاد تبیین بود. حضور فرمانداران از غربی ترین نقطه تا شرقی ترین شهرستان در مرز ایران و ترکمنستان در این ستاد، حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی، حضور روسای دفتر شهرستانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و غیره نقطه عطفی در برگزاری این نشست ها بوده است. برنامه ای که با استقبال خبرگزاری های رسمی مانند ایرنا، فارس، تسنیم، مهر، شبستان، تقریب، ایلنا، ایسنا و بسیاری از پایگاه های خبری و مطبوعات محلی قرار گرفته است.
براساس گزارش کمیته های تخصصی ۲۴ گانه و همچنین ستادهای شهرستانی سطح کمی و کیفی برنامه های دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ نسبت به سنوات گذشته، ارتقا پیدا کرده است. برنامه های امسال با تأکید بر مردمی تر برگزار شدن مراسمات و برنامه ها و همچنین موضوع مسجد محوری با قدرت و جدیت دنبال شد و نتیجه آن برگزاری نزدیک به ۱۳ هزار برنامه فرهنگی، قرآنی، هنری، ورزشی، نشست های تبیینی، همایش ها و جشنواره ها و غیره در جای جای استان گلستان بوده است.
در سایه کمرنگ بودن فضاسازی های محیطی ویژه ایام الله دهه فجر اما برگزاری با کیفیت برنامه ها و مراسمات سبب شد تا آنچه که مورد انتظار بود از امیدافزایی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی تا حرکت در مسیر جهاد تبیین، برای تأکید بر دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و همچنین ترسیم مسیر پیش رو مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محقق شد؛ هرچند در این مسیر هرچه گام های بلندتری برداشته شود، اتفاقات بهتری در جامعه رخ خواهد داد.
استفاده از نخبگان و صاحب نظران برای برنامه ریزی برنامه های محوری در سطح ستاد و شهرستان ها، به کارگیری ظرفیت سخنرانان و افراد برجسته در برنامه های مختلف به ویژه در حوزه تبیینی و برگزاری برنامه محوری « ۱۰ شب، ۱۰ مسجد» نمونه ای از استفاده ستاد مرکزی دهه فجر استان گلستان از نظرات همه سلایق و علایق در برنامه ریزی هاست.
همه اقدامات انجام شده در دهه مبارک فجر ختم به جشن ملی ۱۴۰۰ در یوم الله ۲۲ بهمن شده است که در استان گلستان به رغم برگزاری راهپیمایی به صورت خودرویی خانوادگی و رژه موتوری، حماسه ای باشکوه با حضور اقشار مختلف مردم به ثبت رسید که باید قدردان مردم بابصیرت و ولایتمدار، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان، کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر و ستادهای شهرستانی بود و امید داشت که در سال های آینده خلاها و نواقص احتمالی با همکاری مضاعف مدیران و مسئولان انقلابی مرتفع شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۳:۳۳ ب.ظ

دیدگاه