آخرین اخباردر خصوص فرد اقدام کننده به خودکشی وتشریح خدمات تخصصی مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان گرگان در گفتگو با جانشین مدیرکل بهزیستی گلستان

‍به گزارش صبح گلستان ‍ ?️تشریح خدمات تخصصی مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان گرگان در خصوص فرد اقدام کننده به خودکشی در گفتگو با جانشین و مشاور مدیرکل بهزیستی گلستان?️

?️ شامگاه مورخ ۱۴ مهرماه ۱۳۹۷،مطابق با تماس یکی از شهروندان با خط اورژانس ۱۲۳ بهزیستی شهرستان گرگان، مبنی بر اقدام به خودکشی مرد جوانی که در سه راه گلشهر گرگان قصد داشت از بالای آپارتمان در حال ساخت،خود را به پایین انداخته و خودکشی نماید، تیم تخصصی اورژانس اجتماعی ۱۲۳، با حضور به موقع در محل و انجام تکنیک های مبتنی بر مداخلات و حمایت های روانی و اجتماعی، فرد جوان را از قصد خود منصرف و در صحت کامل به پایین ساختمان منتقل نمودند.

?️بروز چنین اتفاقاتی در جامعه، ضرورت وجود تشکیلات اورژانس اجتماعی و نیرو های کارشناس و آموزش دیده آن را در کنار سایر ارگان های مرتبط با سلامت نظام اجتماعی، دوچندان می نماید. اما متاسفانه با وجود خدمات ارزنده این واحد اجتماعی، درصد محدودی از افراد با خدمات اورژانس اجتماعی و فعالیت های آن آشنایی دارند.در حال حاضر افزایش تعداد افراد در معرض آسیب اجتماعی و طیف گسترده این آسیب ها یکی از معضلات جامعه بوده لذا به منظور حل این مهم می توان با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب مردم را از وجود چنین مراکز خدماتی مطلع ساخت.

?️ شایان ذکر است سازمان بهزیستی در سال ۱۳۷۸ به منظور کاهش میزان آسیب های اجتماعی و حل بحران افراد در معرض آسیب،مرکز اورژانس اجتماعی را راه اندازی نمود.
?️در واقع برنامه اورژانس اجتماعی ۱۲۳ حاصل فعالیت چندین ساله سازمان بهزیستی کشور در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بوده و این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی ) خط تلفن ۱۲۳،خدمات اجتماعی سیار و پایگاه خدمات اجتماعی می باشد.
هدف از ایجاد این تشکیلات مداخله های روانی اجتماعی قبل از مداخله های قضایی و انتظامی و حتی در مواردی پیشگیری از جرم و قضازدایی می باشد و خدماتی از قبیل رسیدگی به امور کودک آزاری ، همسر آزاری ، سالمند آزاری ، معلول آزاری ، خشونت های خانگی و موارد مشابه در این واحد ارائه میگردد.

?️هم استانی های عزیز می توانند در صورت مواجهه شدن با شرایط دشوار و بحرانزا،از طریق ارتباط تلفنی با مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی با شماره گیری ۱۲۳ ،با روانشناسان و مددکاران اجتماعی مستقر در مرکز اورژانس ارتباط برقرار کرده و از خدمات و حمایتهای روانشناختی و مشاوره ای بصورت رایگان استفاده نمایند.

?️میرفندرسکی در این گفتگو،خدمات و تلاش های شبانه روزی همکاران خود را در مرکز اورژانس اجتماعی مورد تقدیر قرار داد .

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۳ ب.ظ

دیدگاه