صادقعلی مقدم مدیرکل پدافندغیرعامل استان گلستان: کاهش آسیب پذیری و ارتقاء تاب آوری نیازمند افزایش مشارکت های مردمی است

البرز گلستان صادقعلی مقدم مدیرکل پدافندغیرعامل استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به مناسبت  پدافندغیرعامل هفته  اظهار کرد: پایداری استان در مقابل تهدید و اقدامات نظامی و خصمانه دشمن از طریق پایش دائمی تهدید، کاهش آسیب پذیری ها، تداوم فعالیت های ضروری، تامین نیازمندی های اصلی و حیاتی مردم و بسیج تمامی منابع با استفاده از ظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد رسالت پدافند غیرعامل در اداره امور استان ها است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان گلستان با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی برای ارائه برنامه ها در حوزه ارتقاء تاب آوری و مشارکت مردم ادامه داد: در مجموعه پدافند غیرعامل برنامه ریزی برای مشارکت مردمی در نظر گرفته شده است چرا که کاهش آسیب پذیری و ارتقاء تاب آوری نیازمند افزایش مشارکت های مردمی است.

مقدم متذکر شد: در ساختارهای شهری باید به موضوع پدافندغیرعامل اهتمام بیشتری شود و متاسفانه در برخی از شهرهای استان هنوز به ساختار سازمان یافته و علمی در حوزه پدافند غیرعامل نرسیدیم.

وی بابیان اینکه در بحران مثل زمان زلزله نحوه دسترسی خدمات و امدادرسانی به مردم بسیار حائز اهمیت است، افزود: مرکز تروما گرگان فاقد پد بالگرد است و در زمان بحران ها باید مصدوم در فرودگاه یا مکان دیگری فرود بیاید و پس از آن به بیمارستان منتقل شود.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان گلستان ابراز داشت: میزان فوت شدگان مصدومان تصادفات رانندگی براساس آمار رسمی در بیمارستان ها بسیار بالا است چرا که زمان زیادی طول می کشد که این مصدومان  به بیمارستان منتقل شوند و از سویی بیمارستان تروما گرگان در مکانی پرترافیک احداث شده است.

مقدم گفت: جز کارگروه آب و انرژی سایر کارگروه ها در استان اقداماتی در حوزه مطالعات و پژوهش در حوزه پدافند غیرعامل نداشتند و استاندار گلستان تذکری به دیگر کارگروه ها در این رابطه داده است و پس از  آن اقداماتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد هر زیرساختی باید از سوی کارگروه زیربنایی مصوبه داشته باشد و در این کارگروه نتوانستیم نقش خود را به گونه ای ایفاء کنیم، متذکر شد: اقدامات ما در حوزه پدافند غیرعامل باید الگویی برای سایر دیگر دستگاه های اجرایی باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۴:۱۰ ب.ظ

دیدگاه