دکتر غفاری مدیرکل بهزیستی گلستان:افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان موجب پیشگیری از اعتیاد و ایجاد نگرش مثبت و سازنده می شود

 یازدهم وآخرین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان درسال جاری

 باحضور معاون امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، دکتر غفاری مدیرکل بهزیستی استان وجمعی ازمدیران دستگاههای اجرای مرتبط وعضو کمیته در محل سالن کتفرانس بهزیستی استان برگزارشد.

دراین جلسه  ضمن بررسی گزارش عملکرد وفعالیتهای سایر اعضا این کمیته درسال جاری،پتانسیل ها وبرنامه های فرهنگی موجود در مسافرت های نوروزی سال جدید تبیین  شد و گزارش ها وپیشنهادات اعضاء در زمینه اطلاع رسانی وآکاهی بخشی درمورد پیشگیری ازاعتیاد به  افراد جامعه خصوصا“مسافرین نوروزی بررسی   و  تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

مدیرکل بهزیستی و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری ازاعتیاد استان ضمن قدردانی از همکاری دستگاه های اجرایی در سال ۹۵ با این کمیته در خصوص مطالعات اخیر پیشگیری از اعتیاد گفت : ” مطالعات اخیر بر نقش راهبردهای آموزشی و تربیتی در پیشگیری از اعتیاد تاکید می کنندکه در همین راستا یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در گرایش به سمت اعتیاد بر طبق تحقیقات اخیر، فاکتور عزت نفس می باشد.

دگتر غفاری افزود:  عزت نفس برآوردی است که فرد از احساس ارزشمندی خود دارد و به معنای پذیرش خویشتن و اهمیت دادن به خود است. وی یادآوری نمود: مساله عزت نفس و اعتماد به نفس در دوران نوجوانی اهمیت بیشتری می یابد. از آنجاییکه نفوذ خانواده در دوران نوجوانی کاهش می یابد و کودک به سمت استقلال یافتن به پیش می رود لذا  اهمیت دوستان در این دوره افزایش می یابد. لذا به منظور پیشگیری از اعتیاد و ایجاد نگرش مثبت و سازنده در نوجوانان ، می بایست مبنای کار پیشگیری، بر افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس کودکان و نوجوانان قرار گیرد. “

در ادامه معاون امور فرهنگی و اجتماعی استانداری ضمن تقدیر از تلاشهای یکساله اعضای کمیته در راستای فرهنگ سازی عمومی افزود : ” اقدامات پیشگیرانه می بایست بر اساس نظرات کارشناسانه برنامه ریزی گردد. آقای برزمینی گفت: آنچه امروز به عنوان آسیب اجتماعی مطرح است نتیجه غفلت چندساله و عدم توجه به علایم هشدار دهنده در سال های گذشته می باشد . اما چشم انداز برنامه های پیشگیری در دهه های آتی با توجه به همت و تلاش همه جانبه دستگاهها و کمیته های فکری موجود خوب پیش بینی می گردد.

در ادامه ،مصوبات نشست  گذشته این کمیته مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص برنامه ریزی راهبردی بر مبنای سند جامع بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است:  با توجه به آغاز تعطیلات ایام نوروزی و ایجاد فضای مناسب تبلیغاتی ، نمایندگان سایردستگاههای عضو این کمیته در خصوص برنامه های مداخلاتی پیشگیرانه خود در تفرجگاهها و و اماکن پررفت و آمد و مسافرپذیر، طرح های خود ازجمله: استقرار پایگاههای ثابت و سیار در ورودی شهرها ، اجرای طرح آرامش بهاری در اماکن مذهبی ، حضور مشاوران متخصص و کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی ، برگزاری جنگ شادی ، اطلاع رسانی و آگاهسازی عمومی از طریق توزیع بسته های آموزشی ، تبلیغات محیطی و … ) ارائه نمودند .  

در پایان با اهداء لوح  تقدیر از زحمات یکساله نمایندگان کمیته فرهنگی و پیشگیری تقدیر به عمل آمد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۹ ق.ظ

دیدگاه