حجت الاسلام دیلم رئیس مرکز اسلامی گلستان درعصر شعر عاشورایی: در دوران خفقان شعرا بودندکه قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشتند

کدخبر:۵۴۲۸۰

رئیس مرکز اسلامی گلستان در عصر شعر عاشورایی:
در دوران خفقان شعرا بودند که قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشتند

حجت الاسلام دیلم گفت: ابراز علاقه و محبت به اهل بیت (ع) رمز وحدت بین مسلمین است.

البرز گلستان/به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، حجت الاسلام نور علی دیلم در عصر شعر عاشورایی که با حضور شاعران اهل سنت و تشیع به صورت مجازی در گرگان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و ماه محرم گفت: محبت به اهل بیت (ع) رمز وحدت مسلمین است و امروز همه برای عملی کردن دستورات خداوند متعال و قرآن کریم، گرد هم جمع شدیم.
وی با تاکید براینکه، وظیفه ما عمل که به دستورات قرآن، سنت پیامبر (ص) و بزرگان دین است، گفت: پیامبر (ص) در حدیثی فرموده است: “ای مردم در قبال زحمتی که برای مردم و دین مبین اسلام کشیده ام اجر و مزدی نمی خوام جز محبت و مودت نسبت به اهل بیت (ع)”.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه، پیامبر (ص) ارادت خودش و تاکید بر محبت نسبت به امام حسین (ع) را ویژه تر بیان کرده است، گفت: پیامبر اکرم (ص) احادیث بسیاری را در مدح امام حسین(ع) و فضائل ایشان بیان کرده اند که یکی از معروفترین آن ها، حدیث: “حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْناً” است، یعنی (حسین از من است و من هم از حسینم، هر که حسین را دوست بدارد خداوند دوست او باد).
حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه، محبت به امام حسین (ع) موجب محبوب شدن نزد خداوند است، تصریح کرد: ما امروز به دنبال عملی کردن دستورات قرآن کریم و پیامبر (ص) هستیم که در این خصوص یکی از موضوعاتی که قرآن کریم دستور داده است، بحث احیا گری می باشد و باید همه به دنیال احیا خود باشیم و احیای دین مبین اسلام باید اتفاق بیافتد.
وی افزود: زمانی که سنت رسول الله به خاطر ایجاد بدعت ها دچار انحراف شود اینجا وظیفه وارثان، مصلحان و احیاگران است که دست به حرکت بزنند و با امر به معروف و نهی از منکر خود از دین و اعتقادات دفاع کنند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان تصریح کرد: در سال ۶۰ هجری امام حسین (ع) با دیدن وضعیت جامعه و دور شدن مردم از سنت رسول الله، قیام و حرکتی را ایجاد کردند که باعث احیای دین مبین اسلام شد.
حجت الاسلام دیلم خاطر نشان کرد: عالم شافعی مصری به زیبایی فرمود که احیای دین مبین اسلام مدیون دو هجرت است، اولی هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه می باشد و هجرت دوم، هجرت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا است که باعث ماندگاری دین مبین اسلام و منجر به شهادت ایشان شد.
وی در ادامه گفت: بعد از شهادت امام حسین (ع) در صحرای کربلا، وضعیت حاکمان دین بگونه ای شد که اجازه سخنرانی نمی دادند و اینجا بود که شاعران و مداحان وارد کار شدند و در دوران خفقان شعرا بودند که قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشتند‌.

رئیس مرکز اسلامی گلستان خاطر نشان کرد: در طول تاریخ شاعران بسیار شیعه و سنی با سرودن اشعاری در وصف امام حسین (ع) و قیامش، درس ها و پیام های قیام و ازخودگذشتگی امام حسین (ع) را مطرح کردند.
حجت الاسلام دیلم افزود: در استان گلستان و در ترکمن صحرا نیز ابراز علاقه و اشعار مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن در وصف پیامبر (ص)، اهل بیت (ع)، ۱۴ معصوم و خصوصا امام حسین (ع) به عنوان یک سند ارزشمند، برای ما ماندگار است.
وی با اشاره به شعر مختومقلی با عنوان: “حسن و حسین گل های بهشتی” که الهام گرفته از محبت نسبت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است، افزود: رمز وحدت بین مسلمین محبت به اهل بیت (ع) است و هر چقدر شاعران و بزرگان اهل سنت سروده ها و اشعار بیشتری در وصف امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت داشته باشند، نشان از اعتقاد صحیح مسلمانان اعم شیعه و سنی نسبت به محبت اهل بیت (ع) است که گرد هم می آیند و این مهم باعث محبت و همدلی بیشتر خواهد شد.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه