دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار کرد: اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر با موضوع عفاف و حجاب

کدخبر:۶۹۲۸۴

اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه با موضوع عفاف و حجاب برگزار گردی

البرزگلستان جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه و ذیل آن ایجاد قرارگاه امام حسن عسکری علیه السلام با موضوع عفاف و حجاب روز سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در محل سالن شهید آوینی حوزه ریاست برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور دکتر سعید گل فیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهستانی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر عظیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر یامی جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی و سایر اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد دکتر عظیمی ضمن خیر مقدم و تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی علیه السلام به اعضای شورای مذکور پیرامون مقوله عفاف و حجاب گفت: راهکارهایی را که در این زمینه در پیش می گیریم باید مبتنی بر تفکر دینی و انقلابی و مطابق با منویات و فرمایشات حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری باشد.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی نیز با اشاره به اینکه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است خاطر نشان کرد : در راه رسیدن به اهداف فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش آن در جامعه به عنوان یک فریضه واجب دینی جان ها و خون ها داده شده است. یکی از عمده ترین دلایل قیام امام حسین علیه السلام در حادثه کربلا اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده است. این وجوب دینی به طور صریح و مستقیم در سوره های احزاب و نور آمده است و ما به عنوان کارگزاران این نظام باید ازساختار و چارچوب هایی که در این راستا توصیف شده است حمایت و دفاع کنیم. اگر در جامعه ای حجاب و عفاف رعایت نشود آسیب آن متوجه همگان خواهد بود.

دکتر گل فیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این نشست به حضور معاونین و مدیران ستادی و واحد های تابعه در جلسات عفاف و حجاب و شورای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: مسئولیت پیگیری مصوبات جلسات با مسئولین ما فوق تمامی واحدهای ستادی و تابعه است.

دکتر یامی جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی ضمن تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه اسلام و امام راحل رحمت الله و مقام معظم رهبری به ارائه گزارش مبسوطی از کلیات تشکیل قرار گاه امام حسن عسکری علیه السلام پرداخت و سپس پیرامون راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر واحدهای ستادی و تابعه دانشگاه، برگزاری دوره های آموزشی جهت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه با موضوع عفاف و حجاب، تدوین برنامه های فرهنگی عفاف و حجاب مطالبی بیان شد.

و در ادامه فرآیند اجرایی عفاف و حجاب در دانشگاه، چگونگی مواجهه هوشمند با کشف حجاب دانشجویان، مواجهه با بدحجابی و کشف حجاب کارکنان از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بیان شد و پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۵ ب.ظ

دیدگاه