باغبانی مدیر کل کمیته امداد گلستان:مهمترین هدف کمیته امدادپایداری سازی مشاغل کمیته امداد و خروج خانواده ها ازحمایت کمیته امداد می باشد

به گزارش گروه اقتصاد پایگاه خبری البرز گلستان سو مین جلسه کارگروه اشتغال استان در سال ۹۴ با حضور مهندس مرگدری سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی و مهندس عباسی مدیر کل تعاون و کار و رفاه اموراجتماعی وباغبانی مدیر گل کمیته امداد و مدیران زیرمجموعه  و مدیران عامل بانک های استان در تالار اجتماعات ساختمان شماره ۲ استانداری برگزارگردید.

در این جلسه ابراهیم باغبانی مدیر کل کمیته امداد استان گلستان ابتدا ضمن تشکر از نهادها و افرادی که به کمیته امداد کمک های مالی و معنوی نمودند در باره حوزه عملکرد کمیته امداد گلستان در سال ۹۳ اظها رنمود : در حوزه عملکرد کمیته امداد در سال ۹۳ سالانه ۱۰درصد توانمند سازی خانوادها را انجام بدهیم و مشکلاتشان را حل کنیم و برنامه ریزهای مختلفی در این زمینه انجام داده ایم و فرآیندهای در کمیته امداد تعریف نمودیم که اوّلین کار در حوزه اشتغال نیاز سنجی و توان سنجی و آموزش مهارتها و خانوادها و پرداخت تسهیلات و نظارت بر اشتغال که حداقل ۳سال هر طرح را نظارت می نماییم.
وی در باره مهمترین هدف کمیته امدا د استان بیان نمود: پایداری سازی مشاغل کمیته امداد و خروج خانواده ها ازحمایت کمیته امداد می باشد که برابر سامانه اعلام شده از سال ۹۰الی۹۳ مجموعا ۱۱هزار خانوار از سیستم کمیته امداد خارج شده اند .
وی همچنین بودجه تسهیلات اشتغال در سال ۹۳ را ۵۴میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان اعلام نمود که که در نهایت ۶۹درصد از این بودجه به مبلغ ۳۸ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد و بانکهای استان از کل ۳۸ میلیارد تومان مبلغ ۳۶میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان که بالای ۹۰درصد می باشد به شهرستانها ابلاغ نمودند. که از مجموع این رقم تا۲۶ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان تاریخ ۱۶تیر ۹۴ در نهایت ۷۳ درصد جذب منابع در استان داشتیم.
مدیر کل کمیته امدادگلستان در باره رتبه بندی جذب اعتبارات در سطح استان گلستان به ترتیب شهرهای گمیشان با ۱۰۴ درصد حذب منابع و مراوه تپه ۹۱درصد وآق قلا ۸۷درصد و آزادشهر۸۹ درصد و کردکوی با۸۳درصد اوّل تا پنجم بودند و شهرستان بندر ترکمن با ۴۹ درصد حذب ردیف آخر شد.
وی سپس میزان ایجاد فرصت شغلی توسط کمیته امداد را ۳۲۶۳ نفر اعلام نمود که از این جمع ۵۵درصد مرد و ۴۵ در صد زن بودند ضمن اینکه ۵۳ درصد شهری و ۴۷ درصدروستایی و ۶۰ درصد متاهل و ۴۰ در صد مجرد بودند.
باغبانی در باره عملکرد و رتبه وجایگاه استان گلستان در سطح کشور اعلام نمود که : رتبه استان گلستان تا مورخه ۳۱فروردین ۹۴ رتبه ۱۲ می باشد که قبلا دارای رتبه ۲۶ بوده که برای رسیدن به این جایگاه گام بلندی برداشته شد.
وی همچنین در باره سهم اعتبارات استان گلستان در سال ۹۴ اعلام نمود: سهم استان گلستان مبلغ ۵۵۸میلیارد ریال می باشد که مامکلف به ایجاد ۲۸۰۰فرصت شغلی مشتمل بر طرح های کار انگیزی و توان افزائی و خودکفائی و حمایت از کارفرمایان طرحهای مدد جوی کمیته امداد در استان می باشیم .
مدیر کل کمیته امداد در خاتمه ضمن گلایه از اینکه حمایت از قانون مشاغل خانگی بحث های می باشد که روی زمین مانده اعلام نمود که برای ایجاد بازارچه ها با مشکل روبرو هستیم و آمادگی داریم به مشاغل خرد استان اضافه شویم و نیازهای مشاغل خرد را انجام بدهیم.
وی در انتها اعلام نمود که از روز ۵شنبه در شهرستان گرگان منطقه ناهار خوران نمایشگاهی از سوی کمیته امداد افتتاح می گردد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۶ ب.ظ

دیدگاه