هاشمیان رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی گلستان:مسئولان ستادهای انتخاباتی فضای رقابتی را مدیریت کنند

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی گلستان؛مسئولان ستادهای انتخاباتی فضای رقابتی را مدیریت کنند.
البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان در چهارمین جلسه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی از مسئولان ستادهای تبلیغاتی کاندیداها خواست : فضای رقابتی را مدیریت کنند و از ایجاد تنش بپرهیزند تا کار به مداخله و برخورد دستگاه قضایی و انتظامی نرسد .
هادی هاشمیان همچنین از ستادهای انتخاباتی خواست : افرادی را برای سخنرانی نشست های انتخاباتی دعوت کنند که علاوه بر این که شور انتخاباتی ایجاد می کنند حرمت آرمان های انقلاب را نیز داشته باشند.
هاشمیان از شورای تامین استان هم خواست : به افراد شناسنامه دار مجوز سخنرانی در استان به ویژه ایام انتخابات بدهند.
وی تصریح کرد : هر چند صدور مجوز سخنرانی ها با شورای تامین و فرمانداری هاست اما دستگاه قضایی استان نمی تواند نسبت به حضور افرادی که به دستاوردهای انقلاب و آرمان های امام و شهدا بی حرمتی می کنند ، بی تفاوت باشد .
وی بار دیگر تاکید کرد : مسئولان ، مدیران و دست اندرکاران برگزاری انتخاباتی ، از هرگونه فعالیت و اقدامی که شائبه طرفداری از کاندیدای خاصی را ایجاد کند ، بپرهیزند.
هاشمیان گفت: هر چند تلاش ما در این ستاد بر پیش بینی و پیشگیری از تخلفات انتخابات است اما ساز و کارهای برخورد با تخلفات مانند تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی را در استان فراهم کرده ایم .
وی با بیان این که تا کنون تخلف جدی انتخاباتی در استان نداشته ایم و تعدادی هم که اعلام کردیم بیشتر جنبه ی پیشگیری داشت افزود : ظرفیت موجود در قانون ، تلاش های ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و نظارت دستگاه های نظارتی و مدیریت کاندیداها و هواداران شان از علل پایین بودن تخلفات انتخاباتی در استان است .
وی اضافه کرد : یکی از علل مشارکت حداکثری در انتخابات ، این است که به مردم اطمینان داده ایم ، قبل ، حین و بعد از برگزاری انتخابات ، آرای شان محفوظ و امنیت هم برقرار است.
رئیس کل دادگستری گلستان از تدوین کتابچه اصول حقوقی و مجازات های جرایم انتخاباتی هم خبر داد و گفت : این کتابچه مقررات تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر و روستا نوشته شده است .
وی با بیان این که این کتابچه در اختیار کاندیدها و مسئولان ستاد های انتخاباتی آنان قرار داده می شود از آنان خواست : این کتابچه را مطالعه کنند .
نماینده دستگاه های اجرایی و نظارتی عضو ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان نیز در این جلسه ،گزارشی از روند اقدامات خود را گزارش دادند.
مسئولان ستاد های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری ، میهمانان ویژه جلسه امروز بودند که گزارشی از روند شکل گیری ستادهایشان و برنامه هایی که در جهت مدیریت فضای رقابتی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی انجام داده اند ارائه کردند.

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۸ ق.ظ

دیدگاه