دکتر شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت:ظرفیت بانوان در مجمع خیرین سلامت در حال افزایش است/جوانان می‌توانند در راستای اهداف مجمع خیرین سلامت گام‌های مهمی بردارند

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور، دکتر حسینعلی شهریاری در همایش مدیران  مجمع خیرین سلامت کشور که در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد  با گرامیداشت یاد و نام مرحوم حاج سید رضا نیری دبیرکل فقید  مجمع خیرین سلامت کشور اظهار داشت: روز گذشته بازدیدی از حوزه بهداشت و درمان استان آذربایجان غربی داشتم.

وی افزود:  کارهای خوبی توسط خیرین سلامت در استان آذربایجان غربی در حوزه سلامت انجام شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بانوان در عرصه خیر افزود: مشارکت جدی تر بانوان باید در حوزه سلامت افزایش یابد و  بانوان ظرفیت بزرگی هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه مشارکت و به کارگیری ظرفیت بانوان در مجمع خیرین سلامت در حال افزایش است،بیان کرد:  جوانان می‌توانند در راستای اهداف مجمع خیرین سلامت گام‌های مهمی بردارند و بانوان موتور محرکه آقایان هستند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه ما باید سطح سواد سلامت در جامعه را ارتقا دهیم ،گفت: ما باید کاری کنیم که مردم بیمار نشوند و ارتقای سطح سواد سلامت مردم باید در دستور کار قرار گیرد.

شهریاری با بیان اینکه در صورتی که سطح سواد افراد برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف تقویت نشود سن ابتلا به بیماری کاهش می یابد،گفت: کاهش سن ابتلا به بیماری‌ها در جامعه نگران کننده است و یکی از مهمترین عوامل این کاهش ابتلا سن در بیماران تغذیه بد است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی دلیل داشت و نگرانی‌های است که وجود دارد،گفت: باید تلاش شود که سبک زندگی اسلامی تقویت شود.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه ما خدمتگذار خیرین در استانها و جای جای کشور هستیم،بیان کرد: ما باید خیرین را تشویق کنیم که در حوزه سلامت کمک کنند و نه اینکه از بالا به آنها نگاه کنیم بلکه وظیفه داریم به آنها خدمت کنیم.

شهریاری با بیان اینکه ظرفیت رسانه‌ها باید برای ترویج و تقویت کار خیر مد نظر قرار گیرد،گفت: تبلیغات تاثیر زیادی در جذب و ایجاد انگیزه در بین افراد جامعه دارد و نمونه این کار در تبلیغ نوشیدنی های خارجی علی رغم شناخت آن توسط مردم از کودکی تا بزرگسالی تداوم دارد.

شهریاری با بیان اینکه خیرین در همه جای کشور باید مورد تکریم و احترام فراوان قرار گیرند،عنوان کرد: افرادی که کار خیر انجام می دهند باید توسط مجمع خیرین سلامت به مردم معرفی شوند و در زمانی که در قید حیات هستند برای آنها تقدیر و تجلیل گرفته شوند.

وی با بیان اینکه انتظار ما از استان‌ها این است که بعد از درگذشت حاج آقا نیری فعالیت مجمع خیرین سلامت افزایش یابد،تاکید کرد: انتظار ما این است که در سال‌جاری تلاش برای جذب مشارکت خیرین افزایش یابد و در این زمینه برنامه ریزی لازم است که باید انجام شود.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه خیرین سلامت شناسایی و تشویق به مشارکت شوند،گفت: باید از ظرفیت این عزیزان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران مجمع خیرین سلامت در استانها منشأ کارهای خیر بزرگی هستند،گفت: هرکار خیری که به واسطه تلاش مدیران مجمع خیرین سلامت در استانها انجام می شود  مدیران و عوامل در باقیات و صالحات آن قطعا شریک هستند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه درخواست ما این است که توانایی و ظرفیت جوانان و بانوان در استانها مورد توجه قرار گیرد،بیان کرد: پتانسیل و ظرفیت بانوان در مجمع خیرین سلامت به منظور حسن استفاده و به کارگیری این ظرفیت است‌

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۱ ق.ظ

دیدگاه