یادداشت/ طرح یاریگران زندگی، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی /ازروحانی فردبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان

کدخبر:۵۱۸۹۸

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان / با مهار و کنترل اعتیاد؛ می‌توان از وقوع بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی در کشور جلوگیری کرد

به گزارش البرز گلستان گروه آسیب های اجتماعی در راستای کنترل کاهش آسیب های اجتماعی و  اعتیاد و با نظر به اینکه با مهار و کنترل اعتیاد می توان از وقوع بخش مهمی از آسیبهای اجتماعی در کشور جلوگیری نمود وطرح یاریگران زندگی تهیه و تدوین و به کلیه استانهای کشور ابلاغ شد.

هدف از اجرای این طرح ایجاد حس مسئولیت در بین آحاد مردم جامعه به منظور پیشگیری از اعتیاد و همچنین یاری رساندن به افراد و قربانیان ناشی از اعتیاد می باشد.این طرح در سه حوزه فرهنگی و پیشگیری ، درمان و کاهش آسیب و صیانت و حمایتهای اجتماعی از بهبود یافتگان مواد مخدر اجرا خواهد شد که در هر دستگاههای عضو آن حوزه  جامعه هدفی را تحت پوشش قرار می دهند .

هدف از اجرای این طرح در حوزه های مختلف راهبردهای مختص و خاص آن حوزه را شامل می گردد . در حوزه فرهنگی و پیشگیری سعی بر این شده است که با اجرای این طرح ضمن مصون سازی جامعه و محیطهای اجتماعی در کاهش نرخ بروز مواد مخدر گامی موثر برداشته شود.

در حوزه درمان و کاهش آسیب با تحت پوشش قراردادن مراکز درمانی مجاز دولتی و غیر دولتی سعی در این دارد ضمن کاهش نرخ شیوع افزایش انگیزه برای زندگی و گرایش به درمان  را در افراد مبتلا ایجاد نموده تا زمینه ساز کاهش مرگ و میر معتادان در کشور باشیم . در حوزه صیانت و حمایتهای اجتماعی از بهبود یافتگان نیز در این طرح سعی شده است ضمن ایجاد افزایش امید به زندگی و ایجاد زمینه اشتغال و حرفه آموزی برای معتادان بهبود یافته در کاهش عود معتادان بهبود یافته موثر بوده و باعث جلب مشارکتهای مردمی و خیرین در این زمینه شود.

/انتهای مطلب

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

دیدگاه