ناتوانی در کنترل عصبانیت وخشم همچنان درگلستان قربانی می گیرد/هاشمیان رئیس کل دادگستری استان ازوقوع ۲۴ قتل از ابتدای امسال تا کنون خبرداد

علیرغم کاهش شش درصدی ضرب و جرح عمدی؛ افزایش پرونده های قتل در محاکم استان // ناتوانی در کنترل خشم همچنان قربانی می گیرد.
بیشتر قتل های گزارش شده امسال در گلستان ، ” قتل‌های اتفاقی ” بود .
البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که ۲۴ قتل از ابتدای امسال تا کنون در استان به وقوع پیوسته است گفت: بررسی ها نشان می دهد بیشتر این قتل ها بدون برنامه‌ریزی قبلی و به دنبال خشم آنی و ناتوانی در کنترل هیجان و عصبانیت ، رقم خورده است.
هادی هاشمیان می گوید : علیرغم کاهش شش درصدی ضرب و جرح عمدی و هشت درصدی تهدید ، تعداد پرونده های قتل در استان نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است .
هاشمیان افزود : این آمار نشان می دهد ، آموختن مهارت های رفتاری و کنترل خشم یکی از نیازهای اساسی جامعه است که نیازمند برنامه ریزی و توجه متولیان امر است .
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه از برنامه های ویژه دادگستری برای ارتقای مهارت های رفتاری در سال ۹۶ خبر داد و گفت : استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ( سمن ها) ، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری دوره های آموزشی کنترل هیجان و خشم و آشنایی با عواقب قانونی برخی رفتارهای هیجانی در مدارس ، مساجد و خانه های فرهنگ از جمله برنامه امسال دادگستری استان است .
هاشمیان افزود : در این طرح به صورت ویژه زندانیان ، خانواده های آنان و افرادی که در کمپ های ترک اعتیاد به سر می برند هم دیده شده اند.
رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل کارگروه کنترل و کاهش رفتارهای خشن در استان نیز خبر داد و گفت : این کارگروه در نخستین گام ، بانک اطلاعاتی از افراد سابقه دار را حمع آوری و پایش آن ها را آغاز کرده است .
هادی هاشمیان افزود: در نشست هایی که با روحانیان شیعه و سنی استان داشتیم نیز از آن ها برای کاهش جرایم در جامعه و ارتقای فرهنگ دینی افراد درخواست کمک کردیم.
هاشمیان از خانواده های نیز خواست : به فرزندان خود مهارت های کنترل خشم را بیاموزند تا هم خودشان به دردسر نیفتند و هم به دیگران آسیب نرسانند.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۷ ق.ظ

دیدگاه