معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان:مردم استان مواد ضدعفونی کننده از جمله الکل را از داروخانه ها تهیه کنند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان به مردم استان گلستان توصیه می شود که مواد ضدعفونی کننده از جمله الکل را از داروخانه ها تهیه کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه محل فروش و عرضه مواد ضدعفونی کننده داروخانه ها هستند، ادامه داد: شهروندان قادر به تشخیص الکل واقعی نیستند و تهیه آن از هر اماکن دیگری به جز داروخانه  ممکن است برای شهروندان مشکل ساز شود.

صلبی افزود: با توجه به  افزایش مصارف مواد ضدعفونی کننده شرکت های تولیدی با کمبود ظروف بسته بندی روبه رو شدند و بسیاری از شرکت ها از ظروف بسته بندی کالاهای دیگر مانند ژل موی سر و غیره برای ظروف مواد ضدعفونی کننده استفاده می کنند.

وی گفت: در برخی از موارد مردم با برداشتن کاور متوجه می شوند که ظرف در نظر گرفته شده برای کالای دیگری بوده و تصور می کنند که تقلبی در کار است اما این اقدام بر اساس هماهنگی معاونت استان ها اتفاق افتاده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه کمبودهای مواد ضدعفونی کننده در سطح استان وجود دارد و روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار ماسک در بین داروخانه ها توزیع می شود، بیان کرد: مواد ضدعفونی کننده که در استان تولید می شود نیز تحویل داروخانه های استان می شود.

صلبی متذکر شد: لیست ماسک و مواد ضدعفونی کننده ها را به استاندار گلستان ارائه کردیم و استاندار اطلاعات کامل را از شرایط توزیع اقلام در اختیار دارد و می تواند در اختیار رسانه ها قرار دهد.

وی گفت: در فضای آزاد توصیه می کنیم مردم از ماسک استفاده نکنند و ماسک را تنها بیماران استفاده کنند، همچنین در منازل که مواد شوینده وجود دارد نیاز به استفاده از الکل نیست و تنها در مکان هایی که دسترسی به آب و مواد شوینده ندارد از الکل استفاده شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: مردم برای ضدعفونی کردن سطوح نیز می توانند از مایع سفید کننده استفاده کنند که دستورالعمل آن نیز از طریق فضای مجازی ارائه شده است تا بتوانیم کمبودها در خصوص الکل را برطرف کنیم.

صلبی افزود: به صورت متوسط در شرایط فعلی نیاز است که بیش از ۳۰۰ هزار ماسک در سطح داروخانه های استان توزیع شود تا مشکل کمبود ماسک در استان برطرف شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۴:۳۸ ب.ظ

دیدگاه