شهادت «سمیر قنطار» در حومه دمشق واکنش ایران به ترور سمیر قنطار در سوریه

البرز گلستان/جابر انصاری، ترور سمیر قنطار «نماد مقاومت در برابر اشغال و تجاوز رژیم صهیونیستی» که پس از نزدیک به سه دهه اسارت، چند سال قبل در عملیات مبادله اسرا با حزب الله لبنان آزاد شده بود؛ را به خانواده و هم‌رزمان این شهید سرافراز، مقاومت لبنان و فلسطین و ملت و دولت لبنان تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترور قنطار در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حومه دمشق را مصداق آشکار نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یک دولت مستقل عضو سازمان ملل متحد و جدیدترین نمونه تروریسم دولتی سازمان یافته و نهادینه رژیم صهیونیستی دانسته و آن را به شدت محکوم کرد.

او با تاکید بر اینکه این گونه اقدامات رژیم صهیونیستی که به یک رویه ثابت و مستمر تبدیل شده، خطرناک‌ترین شکل تروریسم دولتی است؛ از سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های جهان خواست این اقدامات تروریستی و تجاوزکارانه را محکوم کرده و اجازه ندهند عزم جامعه جهانی برای مقابله با تروریسم، تحت تاثیر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی تضعیف شود.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «سمیر القنطار» یکی از فرماندهان حزب الله در ساختمانی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در جرمانا واقع در حومه دمشق هدف قرار دادند به شهادت رسید.

به گزارش رسانه های محلی، منزل سمیر القنطار را در منطقه جرمانا واقع در ۱۰ کیلومتری دمشق هدف گرفته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در اثر این حمله دست کم ۱۰ نفر کشته و شماری زخمی شده‌اند. یک شبکه خبری سوری صحنه های مربوط به بمباران این منزل مسکونی را که منجر به شهادت قنطار شده است، پخش و اعلام کرد که جنگنده های صهیونیستی چندین فروند موشک به سمت این ساختمان ۶ طبقه شلیک کردند که منجر به تخریب کامل آن شد.

«بسام قنطار» برادر سمیر قنطار روز یکشنبه در صفحه شخصی خود در فیسبوک شهادت برادرش را تایید کرد و بدون بیان جزئیات این حادثه گفت برادرش شهید شده است. وی گفت: با افتخار شهادت سمیر قنطار را تسلیت می‌گویم و افتخار داریم که به خانواده‌های شهدا پیوسته‌ایم.

برخی منابع نزدیک به دولت سوریه گفته بودند قنطار در حمله هوایی روز یکشنبه اسرائیل به سوریه به شهادت رسید. این در حالی است که برخی رسانه‌ها می‌گویند، «گروه‌های تروریستی» فعال در سوریه عامل این حمله بوده‌اند. جنبش حزب الله لبنان نیز شهادت سمیر القنطار اسیر لبنانی آزاد شده از اسارت صهیونیست‌ها را در حمله‌ای هوایی در استان ریف دمشق در سوریه تایید کرد.

قنطار قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی ۲۰ جولای ۱۹۶۲در روستای دروزی نشین «عیبه» از توابع استان «جبل» لبنان به دنیا آمد. وی در سال ۱۹۷۸ میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت. مقام‌های اسرائیلی با ادعای اینکه قنطار پنج تن را کشته است، او را به پنج بار حبس ابد محکوم کرده بودند. وی سال ۲۰۰۸ در جریان مبادله اسرا، آزاد شد و به حزب‌الله لبنان پیوست

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۲ ق.ظ

دیدگاه