معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گلستان :بزرگداشت هفته پژوهش مبین اهمیت و حساسیت تحقیق و گامی برای ترویج و توسعه فرهنگ پژوهشگری در جامعه است

در آستانه هفته پژوهش، برنامه های هفته پژوهش آموزش و پرورش گلستان اعلام گردید.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، کمال الدین نظرنژاد معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گلستا روز پنج شنبه ۲۲آذرماه۹۷ به منظور تبیین برنامه های هفته پژوهش، با حضور در استودیو همکلاسیِ آموزش و پرورش گلستان اظهار داشت: هفته پژوهش، فرصت باشکوهی است که در آن تلاش می‌شود نقش مؤثر، منزلت و جایگاه پژوهش و پژوهشگران معرفی و از زحمات این تلاشگران عرصه دانایی و تحقیق قدر دانی به عمل آید.

وی افزود: اختصاص هفته‌ای از سال، برای بزرگداشت پژوهش مبین اهمیت و حساسیت تحقیق و گامی برای ترویج و توسعه فرهنگ پژوهشگری در جامعه است.

 نظر نژاد خاطرنشان کرد: امسال مراسم هفته پژوهش از ۲۴ تا ۳۰ آذر در سراسر کشور برگزار می‌شود که در این زمینه وزارت آموزش و پرورش نیز همگام با ستاد ملی بزرگداشت پژوهش و فناوری مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فعالیت‌هایی را از سطوح عالی و ستادی تا سطح مدرسه و کلاس برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

 معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: آموزش و پرورش عرصه کاربردی است و باید تصمیم‌ها براساس پیوست‌­های پژوهشی انجام شود.

نظر نژاد با بیان اینکه هفته پژوهش، فرصتی مناسب برای رونمایی از فعالیت‌های پژوهشی و اشاعه تفکر و منش پژوهش و حقیقت­‌جویی است، اذعان کرد: آموزش و پرورش استان گلستان نیز به منظور گرامیداشت این هفته که مزین به شعار «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی» است، برنامه هایی را هدف گذاری نموده است. وی ادامه داد:  به مناسب هفته پژوهش زنگ پژوهش، به صورت متمرکز و با حضور مسئولین استانی در مدرسه نمونه دولتی امام علی(ع) شهرستان گرگان نواخته خواهد شد و در این مراسم از ۸ دانش آموز برتر کشوری که در جشنواره خوارزمی مقام برتر را کسب کرده اند تجلیل به عمل خواهد آمد.

همچنین طی مراسم متمرکز دیگری از پژوهشگران برتر،  کمیته های پژوهشی برتر شهرستان ها،  معلمین پژوهنده برتر، دانش آموزان پژوهشگر و منتخبین رویدادهای پژوهشی آموزش و پرورش گلستان تجلیل به عمل خواهد آمد.

 نظر نژاد افزود: به منظور ارائه دستاورد های پژوهشی، نمایشگاهی در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برپا خواهد شد که در آن آثار و پژوهش های فرهنگیان و دانش آموزان به نمایش گذاشته خواهد شد.

 معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد: اجرای برنامه سخنرانی با موضوع پژوهش در مدارس، تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر در شهرستان ها، برنامه ریزی و هماهنگی جهت بازدید فرهنگیان و دانش آموزان از دانشگاه در قالب طرح درهای باز، بازدید از نمایشگاه و مراکز پژوهشی از دیگر برنامه هایی است که طی این هفته اجرا خواهد شد

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۰ ب.ظ

دیدگاه