گفتگو بافاطمه چاووشی سرپرستار بیمارستان ۵ آذر گرگان و همسر شهید مدافع حرم سردار مصطفی خوش محمدی :۳۰ سال زجر کشید که من زجر نکشم /صبوری جزء جدایی ناپذیر پرستاری

کدخبر۴۶۴۳۳

البرز گلستان فاطمه چاووشی سرپرستار بیمارستان ۵ آذر گرگان و همسر شهید مدافع حرم سردار مصطفی خوش محمدی در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان؛ از خاطراتش با شهید و دوران پرستاری اش گفت.

۳۰ سال زجر کشید که من زجر نکشم

همسر شهید با افتخار از ۳۰ سال زندگی مشترکش سخن گفت و یکی از خاطراتش را اینچنین نقل کرد: روزی مابین دو اعزامش به سوریه در حالی که نوه ها از سر و کولش بالا می رفتند، متوجه شدم که سعی دارد درد شدیدش را پنهان کند، از قدیم می دانستم ترکشی در زانو دارد، پس با اصرار نزد دکتر رفتیم.

پس از عکسبرداری به دو ترکش دیگر در گردن و کمرش پی بردم، به احترامش در حضور دکتر حرفی نزدم اما در خلوت با ناراحتی پرسیدم چرا ۳۰ سال این درد را از من پنهان کردی؟

با همان روحیه شاد و شوخ طبعی همیشگی اش گفت: خدا نقل و نباتی روی سر ما ریخته بود، همین!

به خاطر شغل پرستاری من که همیشه با درد مردم سروکار دارم، حتی در اوج درد نمی خواست که دیگر شاهد رنج کشیدن او هم باشم.

همسر شهید خوش محمدی یاد آور شد: همسرش متولد سال۱۳۴۲ و از نسلی بود که امام خمینی(ره) در وصفشان گفت” سربازان من در گهواره هستند” و شهدا به دلیل طینت پاک و خالصشان بود که فقط با خدا معامله کردند.

صبوری جزء جدایی ناپذیر پرستاری

بانو چاووشی با ۴۸ سال سن و۳ فرزند، علاوه بر ایفای نقش مادری و مادربزرگی مهربان در خانواده، در قامت پرستاری توانمند برای دفاع از سلامت جامعه نیز حماسه آفرینی می کند.

این بانوی مدافع سلامت درباره خاطره ای از روزهای ابتدایی اوج گیری کرونا گفت:

روزی پیرمردی وحشت زده، درحالی که می لرزید به همراه همسر و پسرش به بیمارستان مراجعه کرد و گفت: من کرونا دارم!

با اینکه همسری بسیار متین و صبور داشت اما پسرش بسیار گستاخانه حتی به پرستاران هم توهین می کرد و رفتار نامناسبی داشت.

در آن شرایط تنش زا با آرامش به حرف های پیرمرد گوش دادم و سعی کردم او را آرام کنم و با تشریح علائم کرونا به او امیدواری دادم و الحمدلله با جواب آزمایش مشخص شد که اصلا مبتلا به کرونا نبوده است.

این بانوی توانمند در پایان گفتگویش گفت: خوشحال بودم توانستم با صبوری که جزء جدایی ناپذیر پرستاری است به پیرمرد و خانواده اش کمک کنم بر وحشت و نگرانی خود غلبه کنند. چرا که سطح بالای تنش و اضطراب، می تواند از بیماری کرونا نیز آسیب زننده تر باشد.

سردار شهید مصطفی خوش محمدی شانزدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان است و حمله تکفیری‌ها به سوریه باعث شد تا بار دیگر این سردار سالهای دفاع مقدس عزم رفتن به جبهه‌های جهاد را کند، از این رو با پیگیری‌های فراوان خود را به سوریه رساند و پس چندین بار اعزام، سرانجام در مرداد ماه سال ۹۶ در این بزم عاشقانه و عارفانه شهد گوارای شهادت را چشید.

در این دیدار جلالی، مشاور امور بانوان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دوست محمدیان کارشناس بانوان استانداری نیز حضور داشتند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

دیدگاه