اداره کل فرودگاههای گلستان در صدر اطلاع رسانی کشور

فرودگاه‌های اهواز، سنندج٬ گرگان و یزد در دی ماه سال جاری توانستند در میان ۵۸ فرودگاه کشور در سکوی نخست اطلاع‌رسانی قرار بگیرند.

البرز گلستان/به‌گزارش روابط‌‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ داشتن نگاه حرفهای به انتخاب موضوعات و تولید اخبار، گفتگوها و گزارشات خبری یکی از معیارهای مهم این روابطعمومی در تولید و انتشار مطالب محسوب میشود تا از این رهگذر خود را تبدیل به منبع و مرجعی معتبر در زمینه اخبار صنعت هوانوردی تبدیل کند.

بر اساس آمار، روابط‌عمومی در ماه دی موفق به تولید و انتشار ۲۵۲ محتوا شامل خبر، مصاحبه، گزارش خبری و گزارش تصویری شده است. از این میان ۹۳ مورد به عنوان خبر در بخش اخبار ویژه، ۶۰ مورد در بخش اخبار روز، ۳۸ مورد در بخش اخبار شرکت، ۱۳ مورد خبر در بخش اخبار داخلی، ۱۳ مورد گزارش تصویری، ۲۷ مورد بریده جراید، ۶ مورد اطلاعیه و ۲ مورد پیام تسلیت منتشر شده است.

همچنین از این ۲۵۲ مورد، ۱۰۲ مورد توسط روابطعمومی شرکت، ۸۷ مورد توسط روابطعمومیهای زیر مجموعه در فرودگاههای سراسر کشور، ۴ مورد توسط ادارات کل ستادی و باقی مربوط به موارد دیگر مانند نقل اخبار از رسانههای دیگر بوده است.

با وجودی که محتوای اخبار خود حاوی کارها و فعالیتهای انجام شده است اما تعداد اخبار نیز میتواند به عنوان شاخص و معیاری برای ارزیابی عملکرد یک فرودگاه و روابطعمومی آن تلقی شود. بر این اساس از ۸۷ خبر تولید شده توسط روابطعمومی فرودگاهها، فرودگاههای اهواز، یزد، گرگان و سنندج با ۷ خبر، مهرآباد، مشهد، تبریز و رشت با ۵ خبر و کرمانشاه، شیراز، زاهدان، بوشهر و آبادان با ۴ خبر در رتبههای اول تا سوم قرار دارند.

روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران سعی کرده است در زمینه اطلاعرسانی درون و بیرون از سازمان خود از ابزارهای کارآمد و به روز بهره بگیرد؛ ابزارهایی مانند پرتال خبری و شبکههای اجتماعی مبتنی بر گوشیهای هوشمند.

شبکههای اجتماعی، سریع و رو به رشد

روابطعمومی اواسط دی ماه سال گذشته اقدام به راه‌اندازی کانالی تحت عنوان «تنها کانال اخبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران کرد که اکنون با تلاشی شبانهروزی و بدون تعطیلی به انتشار اخبار در آن میپردازد و در این مدت کوتاه توانسته است تعداد اعضای خود را به ۴۱۲۸ نفر برساند. این کانال در ماه دی، ۲۹۰ مورد خبر را منتشر کرده است که اخبار مربوط به ورود اولین هواپیمای ایرباس خریداری شد با نزدیک به ۱۰ هزار  بازدیدکننده، در صدر بیشترین بازدید قرار داشتهاند.

همچنین با توجه به احساس نیازی که در بخش انتشار تصویر حس میشد روابطعمومی در ۲۹ شهریور ۹۵، اقدام به راهاندازی کانال “فرودگاه در قاب تصویر” کرد که اکنون با ۲۴۸ عضو در طول ماه دی، ۷۰ مورد تصویر منتشر کرده است.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۰ ب.ظ

دیدگاه