جمالی فرماندار شهرستان کردکوی:سرعت عمل, هماهنگی و همکاری بین مدیران دستگاههای متولی در زمان بحران بسیار حیاتی می باشد

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی، جمالی فرماندار در دومین روز از هفته کاهش بلایای طبیعی، بمنظور ارزیابی و ایجاد امادگی در دستگاههای عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان, بطور انی و فوق العاده دستور تشکیل جلسه داد . وی ضمن ارزیابی مثبت از حضور بموقع قریب به اتفاق اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در جلسه فوق العاده امروز,  گفت: انتظار دارد همه دستگاهها ونهادها بدون استثنا, نسبت به حضور آنی در موضوعات بحران , مانورها و برنامه ریزی و امادگی  لازم با حس مسولیت(نسبت به جان و مال مردم) بطور جدی برخورد نمایند.
✔️ فرماندار کردکوی سرعت عمل, هماهنگی و همکاری بین مدیران دستگاههای متولی در زمان بحران را بسیار حیاتی برشمرد و بهره برداری مناسب از امکانات موجود و استفاده برنامه ریزی شده و مشترک از امکانات موجود را از کارکردهای این شورا دانست .
با اشاره به اهمیت اطلاع از ظرفیتها و امکانات موجود و کمبودهای احتمالی جهت برنامه ریزی لازم  و بهره برداری بهینه و سریع از امکانات هنگام بروز حوادث غیر مترقبه گفت: تمامی دستگاه های اجرایی موظفند بانک اطلاعاتی از امکانات, ماشین الات و تجهیزات  دستگاه مربوطه را به ستاد مدیریت بحران شهرستان اعلام نمایند.
✔️ رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ، اطلاع رسانی و اخبار بموقع و بروز در زمان بحران و جلوگیری از نشر اخبار متناقض و شایعات را مهم برشمرد و افزود در چنین شرایطی اطلاع رسانی بطور متمرکز و بر عهده ی رئیس شورای هماهنگی بحران  یا سخنگوی آن شورا خواهد بود.
✔️ لازم بذکر است در این جلسه ادارات هلال احمر, شهرداری, راه و شهرسازی, سازمانهای خدماتی برق , گاز و مخابرات, اب روستایی و سایر اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران گزارشی از اخرین وضعیت امادگی دستگاه مربوطه و مسایل موجود ارایه کردند.
✔️در پایان تصمیماتی شامل ;  تکمیل بانک اطلاعاتی ماشین الات و امکانات, بانک اطلاعاتی مدیران و جانشینان با دسترسی های اضطراری, بررسی تجربیات دستگاههای تخصصی در حادثه زلزله کرمانشاه, تعیین مکان های اسکان اضطراری, سیستم ارتباطی بی سیمی , اموزش گسترده کارکنان ادارات و دانش اموزان و حضور قطعی کلیه مدیران در فراخوان های حوادث با اولویت بر هر کار دیگر,  از جمله مصوبات جلسه بوده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲۸ ب.ظ

دیدگاه