پیشنهادحضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی به رئیس پلیس راهور ناجا و مسئولین نیروی انتظامی قم: در قبال رانندگان قانون مدار، رفتار مثبت داشته و امتیازی به آنان داده شود

البرز گلستان /حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیدار سردار مهری، رئیس پلیس راهور ناجا و مسئولین نیروی انتظامی انتظامی استان قم با اشاره به آیه « إِنَّ الاْءِنسَانَ لَیطْغَی أَن رَآهُ اسْتَغْنَی»، ابراز داشتند: طبع بشر این است که مادامی که خود را در نیاز ببیند و محتاج باشد، قصد تجاوز او کم است؛و مراعات می کند اما اگر خود را در قدرت مشاهده کند، طبع بشر اینگونه است که تجاوزگر می شود و حاضر نیست در محدوده خود حرکت نماید و پایش را از محدوده ی خودش به اصطلاح دراز تر می کند. مگر آنان که خداوند آنها را نگه دارد.

معظم له خاطرنشان ساختند: بخشی از جامعه ما را جوانان تشکیل میدهند و طبع جوان، حالت استغنایی دارد و جوان خودش را در قدرت مستغنی می بیندو نتیجه این قدرت، داشتن تجاوزگری است.

ایشان با اشاره به دو عامل بازدارنده حالت تجاوزگری انسان بیان داشتند؛ اولین عامل، بزرگان دین می باشند که راهنمای بشر هستند و رسالت کار پیامبری دارند و به عنوان مسئولان نشر دین و اخلاق در جامعه، عقل و خرد جامعه و جوانان را تقویت کرده و رشد میدهند.

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی اجراکنندگان قانون همانند پلیس، را یکی دیگر از عوامل جلوگیری از تجاوزگری دانستند و افزودند؛ وجود پلیس باعث می شود تا مردم در آسایش بوده و از تجاوز آنان در امان باشند.

ایشان با بیان این که وظیفه پلیس پیامبر گونه است،افزودند: پلیس باید به گونه ای عمل کند که رشد فرهنگی در جامعه ایجاد شود زیرا به هر میزان فرهنگ رشد یابد مشکلات کاسته می شوند و به هر مقدار نیز فرهنگ ضعیف باشد طغیانگری افزایش پیدا می کند.

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ سازی، اظهار داشتند: امید است که انشاالله با حسن تدبیر، جامعه را به گونه ای به پیش ببرید که با رشد فرهنگی مردم، زحمت شما نیز کمتر شود.

معظم له در ادامه ابراز داشتند: باید در قبال رانندگان قانون مدار، رفتار مثبت داشته و امتیازی به آنان داده شود و جای این موضوع در ایران اسلامی خالی است.

ایشان در پایان خاطر نشان کردند: همان گونه که در رانندگی جریمه وجود دارد، رانندگانی که قانون و مقررات را رعایت می کنند نیز تشویق شوند. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۳ ق.ظ

دیدگاه