امامی سخنگوی فدراسیون کشتی: معاون وزیر نگاه حمایتی به کشتی داشته باشد قول رئیس فدراسیون درباره مسابقات انتخابی عملی شد؛ انتخابی بر مبنای عدالت

کدخبر:۶۷۳۹۱


البرز گلستان/محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: آقای پولادگر معاون وزارت ورزش و جوانان در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که ۷۰ میلیارد بودجه فدراسیون کشتی بوده که ما ۹۱ میلیارد به فدراسیون داده‌ایم.

 

محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: فدراسیون از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا به امروز ۹۶ میلیارد تومان دریافت کرده است ، که ۷۰ میلیارد آن از ردیف بودجه مجزایی هست که از تبصره ۱۴ از سوی مجلس شورای اسلامی به کشتی بعنوان ورزش اول و افتخار آفرین کشور تعلق گرفت و سازمان برنامه بودجه آن را اجرایی کرد.

 

سخنگوی فدراسیون کشتی افزود: در کنار این بودجه ما برای سال جاری ۴۱ میلیارد بودجه مصوب در وزارت ورزش داشتیم که تا به امروز ۲۶ میلیارد آن به حساب فدراسیون کشتی واریز شده است.

 

وی افزود:ما در طول سال بیش از ۴۰ اعزام به مسابقات بین‌المللی،آسیایی و جهانی داریم و مبلغ پرداختی وزارت ورزش و جوانان حتی هزینه چند اعزام ما را به مسابقات قاره ای و جهانی تأمین نمی کند.

 

امامی ادامه داد:از آقای پولادگر خواهش داریم به میزان بودجه اختصاص داده شده از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون و اقدامات انجام شده در این فدراسیون توجه داشته باشد و سپس در این خصوص اظهار نظر نماید.

 

وی به مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور اشاره کرد و گفت:تمام سهمیه های حضور در رقابت های کشتی قهرمانی کشور در رشته آزاد با نظر تخصصی کادر فنی به استان ها داده شده است، از هیات های کشتی و مربیان خواهش داریم که خارج از لیست اعلامی درخواستی برای سهیمه بیشتر نداشته باشند و از اعزام نفرات اضافی به محل برگزاری مسابقات خودداری کنند زیرا امکان پذیرش و یا ورود به سالن طبق ضوابط و شرایط اعلام شده مسیر نمی باشد.

امامی در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی نیز گفت: چرخه انتخابی تیم ملی بر مبنای عدالت محوری است و بر همین اساس به کشتی گیران بر اساس عناوین و جایگاهی که دارند توجه شده و همه مدعیان با حضور در رقابت‌های داخلی و بین المللی شانس پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارند.

 

سخنگوی فدراسیون کشتی افزود: چرخه انتخابی تیم ملی از رقابت های انتخابی استان های سراسر کشور شروع شده و نفرات برتر در اوزان مختلف راهی مسابقات قهرمانی کشور خواهند شد همچنین به دلیل محک زدن بهتر کشتی گیران و بررسی عملکرد آنها به صورت چرخشی در رقابت‌های داخلی و بین المللی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 

وی با اشاره به قول آقای دبیر در ابتدای ورودش به فدراسیون کشتی مبنی بر اینکه هر کشتی گیری با عملکرد خودش در مراحل مختلف چرخه انتخابی تیم ملی شانس پوشیدن دو بنده تیم ملی را دارد و نیازی به اعمال نظر شخصی و انتخاب کشتی گیران از طریق شورای فنی نمی باشد تصریح کرد: وعده داده شده جامه عمل پوشید.

امامی در پایان خاطرنشان کرد: پس از پایان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی کشور نفرات منتخب و جوانان آینده دار از سوی کادر فنی انتخاب و در بهمن ماه به یک تورنمنت بین‌المللی در روسیه اعزام خواهند شد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۸:۰۰ ب.ظ

دیدگاه