برگزاری همایش یک روزه توسعه میگو در ۱۵ مهر ماه ۹۴ با میزبانی اتاق بازرگانی و مشارکت شیلات گلستان به منظور ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران

مدیر کل شیلات استان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های منحصربفرد پرورش میگو در گلستان همایش توسعه و تجارت میگو در استان برگزار می شود.

به گزارش سرویس صنعت گروه خبری البرز گلستان  مهندس قدس علوی که در جلسه ای با حضور نمایندگان دستگاههای اداری استان سخن می گفت، تصریح کرد: شاخصه های پرورش میگو در گلستان به گونه ای است که بر آن شدیم همایش یک روزه این صنعت را با محوریت توسعه میگو استان در ۱۵ مهر ماه ۹۴ با میزبانی اتاق بازرگانی و مشارکت شیلات و با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران است، گفت: در این همایش از سرمایه گذاران تمام نقاط کشور، به خصوص جنوب کشور که تجربه خوبی در این زمینه دارند دعوت خواهیم کرد تا بتوانیم با ایجاد بستری مناسب زمینه سرمایه گذاری را در استان فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه همایش توسعه و تجارت میگو فرصت خوبی است که چرخه تولید میگو در استان، چه قبل از تولید و چه بعد از تولید مورد بحث و گفتگو قرار گیرد، یادآور شد: در این همایش همچنین سیاست های کلان کشور در این خصوص، چالش ها و راهکارهای پرورش میگو مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های دولت و بخش غیر دولتی راهکارهای مناسب را پیدا کنیم.

مدیر کل شیلات استان هدف از زمان برگزاری این همایش در ۱۵ مهر ماه را نزدیکی به موعد برداشت میگو از مزارع استان اعلام کرد و گفت: برداشت میگو به صورت مقدماتی از اواخر شهریور ماه آغاز می شود اما زمان اصلی آن نیمه مهر ماه است که ما با توجه به همزمانی برداشت و برگزاری همایش می توانیم امکان بازدید از این مزارع را توسط مدعوین به همایش داشته باشیم.

به گفته ی قدس علوی با آغاز به کار فاز دوم پرورش میگو گلستان مجموع دو فاز به ۱۰ هزار هکتار خواهد رسید که برای پر کردن این مقدار هکتار مزرعه یک میلیارد و هشتصد میلیون قطعه بچه میگو نیاز است.

وی افزود: در حال حاضر بچه میگو مورد نیاز جهت پرورش و فرآوری در مزارع استان، از جنوب کشور حمل می شود که با توجه به ظرفیت های خوب استان در بخش های مختلف از جمله آب غنی، خاک پاک و نیروی کار مناسب به نظر می رسد این نیاز به زودی رفع خواهد شد.

همچنین در ادامه این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی استان نیز به ایراد سخنانی پیرامون برگزاری این همایش پرداخت و گفت: باید از تمام افراد فرهیخته و صاحب سبک کمک بگیریم و دانشگاهها را نیز وارد این فضا کنیم.

به گفته ی مهندس بهرامی رایزنی ها برای برگزاری این همایش ملی در استان انجام شده و حالا باید کارهای عملیاتی شروع شود و در این راستا باید از ظرفیت های صنایع تبدیلی در میگو استفاده کنیم و سرمایه گذاران بومی استان را وارد کار کنیم.

در پایان این جلسه برنامه ریزی های لازم جهت برپایی این همایش اعم از زمان و مکان برگزاری، مدعوین، موضوعات مورد بحث و برنامه های جنبی و حاشیه ای همایش انجام شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۹:۲۲ ق.ظ

دیدگاه