امامی سخنگوی فدراسیون کشتی : چهار فرنگی‌کار جوان با نظر سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان از حضور در پیکارهای قهرمانی کشور معاف شدند

کدخبر:۶۷۲۴۸

البرز گلستان – ایرنا- سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: چهار فرنگی‌کار جوان با نظر سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان از حضور در پیکارهای قهرمانی کشور معاف شدند.

محمد ابراهیم امامی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور روزهای ۱۴ تا ۱۶ دی ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار خواهد شد و در واقع این مرحله نخست انتخابی تیم ملی در سال ۲۰۲۳ میلادی است. این رویداد با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا، بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: سعید اسماعیلی، ابوالفضل چوپانی، سیددانیال سهرابی و فردین هدایتی که به دلیل آنکه در اردوی بزرگسالان و در جام جهانی در ترکیب تیم ملی حضور داشتند با نظر حسن رنگرز و حمید باوفا سرمربیان کشتی فرنگی بزرگسالان و جوانان از این مرحله معاف شدند اما در مراحل بعدی باید خود را برای مسابقه با نفرات برتر قهرمانی کشور آماده کنند. به استنثنای این چهار کشتی‌گیر تمامی مدعیان باید توانایی خود را از این مرحله مورد ارزیابی قرار دهند. ارتباط نزدیک و خوبی میان تیم‌های ملی برقرار شده چرا که جوانان سرمایه‌های کشتی هستند و شانس پوشیدن دوبنده تیم ملی را در رویدادها و مسابقات بزرگ از جمله جهانی، گزینشی المپیک، بازی‌های آسیایی چین، جام جهانی تهران و بازی‌های داخل سالن خواهند داشت.

سخنگوی فدراسیون کشتی توضیح داد: با توجه به اینکه این مسابقات نخستین مرحله انتخابی تیم کشتی فرنگی جوانان محسوب می‌شود، کمیته فنی شامل حمید باوفا سرمربی تیم جوانان و بهروز حضرتی‌پور، ملک‌محمد بویری و مجید رمضانی، بر این مسابقات نظارت خواهند داشت.

 

امامی خاطر نشان کرد: برای قهرمانی کشور علاوه بر تیم کامل استان‌ها، سهمیه نیز در نظر گرفته شده تا بتوانند با تمام نفرات مدعی در این دوره حضور داشته باشند.

 

وی همچنین با اشاره به حضور تیم منتخب کشتی فرنگی در تورنمنت رنکینگ‌دار کرواسی، گفت: این رویداد ۱۲ تا ۱۶ بهمن ماه در زاگرب برگزار خواهد شد و با نظر کادر فنی ۱۸ فرنگی‌کار عازم کرواسی خواهند شد. برترین‌های قهرمانی کشور، ملی‌پوشان جهانی ۲۰۲۲ بلگراد (مدالی کسب نکردند) و عنوان‌داران رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال با تصمیم کادر فنی به این رویداد اعزام خواهند شد.

 

سخنگوی فدراسیون کشتی ادامه داد: با توجه به مصدومیت مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم، با تصمیم کادر فنی ملی‌پوشان در قالب ۹ وزن به این رویداد اعزام خواهند شد تا بتوانند توانایی خود را محک جدی بزنند.

 

وی همچنین از لغو اعزام به تورنمنت نیس فرانسه گفت: با نظر کادر فنی این تصمیم اتخاذ شده است.

 

امامی همچنین به حضور ۶ آزادکار در کرواسی اشاره کرد و یادآور شد: با تصمیم پژمان درستکار سرمربی تیم ملی، رضا اطری، یونس امامی، علی سوادکوهی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع به ترتیب در وزن‌های ۶۱، ۷۴، ۷۹، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم به این رویداد بین‌المللی اعزام خواهند شد. نکته مهم در این تورنمنت، در نظر گرفته شدن ۲ کیلو گرم ارفاق وزن است که باعث حضور مدعیان جهانی برای کسب امتیازات رنکینگ می‌شود و این امر در ارتقا سطح کیفی مسابقات تاثیر مثبت دارد.

 

سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف جام باشگاهای جهان چه زمانی مشخص می‌شود، توضیح داد: این رویداد قرار بود که اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه برگزار شود اما به دلیل عدم پیگیری از سوی حامیان مالی، هنوز این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در این راستا حمید یاری رییس سازمان لیگ در تلاش است تا با رایزنی با حامیان مالی جام باشگاه‌ جهان را برگزار کند، اما با توجه به فشردگی برنامه‌های فدراسیون زمان زیادی وجود ندارد؛ بنابراین اگر طی چند روز آینده موفق به جذب حامی مالی شویم این مسابقات برگزار خواهد شد، در غیر این صورت جام باشگاه‌ها امسال ملغی خواهد شد. به طور قطع این موضوع چند روز آینده از سوی فدراسیون اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

وی همچنین به احتمال حضور روس‌ها در ورزش آسیا پرداخت و گفت: این روزها بحث حضور ورزش روسیه در قاره آسیا مطرح شده است. این موضوع مختص به کشتی نیست، بلکه در سطح کلان مطرح شده است، باید منتظر شد تا تصمیم لازم از مسئولان ذیربط اتخاذ شود.

 

امامی ادامه داد: نگران حضور روس‌ها در قاره آسیا نیستیم، چرا که ایران یکی از قدرت‌های برتر کشتی در دنیا به حساب می‌آید و به دلیل نگاه المپیکی فدراسیون کشتی، نگرانی خاصی بابت این موضوع وجود ندارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۴ ق.ظ

دیدگاه