استاندار گلستان :امروز قدس دارای مکتب الهی و اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری البرز گستان استاندار گلستان در جمع راهپیمایان گرگانی روز قدس اظهار کرد: استکبار جهانی روی حضور گسترده مردم حساب می کند و برای آن برنامه ریزی دارد چرا که روز قدس روز مقابله مستضعفین علیه مستکبرین جهان است.
دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه قدس یک مکتب الهی و اسلامی است، گفت: روز قدس نیز روز همه پرسی امت اسلام برای نمایش دیدگاه های خود به استکبار جهانی است.

وی که در حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان سخن می گفت، تصریح کرد: در روز قدس امت اسلامی باحضور پرشور خود به جهانیان نشان داد که از ملت مظلوم فلسطین و مکتب الهی اسلامی خویش دفاع می کند.

وی با تاکید بر اینکه قدس دارای تاریخ و هویت مشخص است، اضافه کرد: تاریخ و هویت قدس که با هم تنیده شدند، برگرفته از تاریخ مکتب پیامبران است و پیامبران بزرگ الهی ازجمله ابراهیم، داود، سلیمان، یعقوب، یوسف، موسی ، عیسی و محمد (ص) از بنیانگذاران آن هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز قدس دارای مکتب الهی و اسلامی است، تصریح کرد: استکبار جهانی برای ضربه زدن به این مکتب الهی، کوه صهیون را که در نزدیکی این سرزمین مقدس واقع است را استعمار فرهنگی و فکری کردند تا اصالت آنرا از بین ببرند.

استاندار گلستان هم چنین بابیان اینکه قدس هرچه دارد تاریخ الهی و انبیایی است، گفت: در هویت شناسی قدس باید مراقب توطئه های دشمنان و استکبار جهانی بود آنگونه که امام راحل با باریک بینی خویش متوجه این توطئه استکبار شد.

وی افزود: امام راحل در اولین پیام خویش موضوع قدس را موضوع اسلام دانستند و ادبیات مربوط به آنرا ترسیم کرده و این ادبیات را جانشین خلف ایشان نیز ادامه داد و قطب بندی جدیدی علیه دو قطب شرق و غرب ایجاد کرد و آنرا به جبهه باطل و حق و یا مستضعفین و مستکبرین تقسیم بندی کرد.

دکتر صادقلو گفت: امام راحل تاکید داشت تا حزب جهانی مستضعفین و حزب الهی شکل بگیرد و دقیقا این تاکید ایشان در پیام قدس بود.

وی همچنین با اشاره به سیاست استکبار جهانی علیه قدس و حاکم کردن مسیر باطل دراین خصوص اضافه کرد: امروز استکبار جهانی با سواستفاده از مسیحیت، مسیحیت صهیونیست را به شکل نوین پایه گذاری کرده است و در قلب دنیای اسلام رژیم باطلی چون اسرائیل را با ۲۲۰ کلاهک اتمی ایجاد کردند.

وی که در جمع راهپیمایان روزه دار سخن می گفت، تصریح کرد: امام راحل نیز با تفکیک مسحیت و یهودیت از صهیونیست که اوج باریک بینی ایشان بود، توانست این نقشه دشمنان را خنثی کند.

استاندار گلستان هم چنین با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: اینکه مردم در هوای گرم و با دهان روزه به صحنه می آیند نشان از اعتقاد آنان به قدس بعنوان یک مکتب الهی و اسلامی است.

دکتر صادقلو دربخش پایانی سخنان خود نیز به برخی ویژگی های مکتب و روز قدس اشاره کرد و افزود: نمایش نفرت از استکبار جهانی، روز مقابله مستضعفین علیه مستکبرین، روز اطلاع رسانی از مظلومیت فلسطین، روز پیوند انقلاب اسلامی در برابر استکبار، روز تحکیم وحدت مسلمانان، روز نابودی اسرائیل، روز پیام آوری بیداری اسلامی، روز پیامبر و روز افشاء شدن همراهی برخی کشورهای منطقه با اسرائیل از جمله این ویژگی ها است.

لازم به ذکر است پیش از سخنرانی استاندار گلستان، قطعنامه پایانی روز قدس قرائت و حاضرین با سردادن تکبیر بندهای مختلف آن را تایید کردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۴ ق.ظ

دیدگاه