فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:فعال بودن خبرنگاران درعرصه رسانه منوط به ثبت‌نام آنها در خانه مطبوعات استان است

البرز گلستان/حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضیلت عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت‎‌مدیره خانه مطبوعات استان گلستان اظهار کرد: خبرنگاران فعال باید احراز هویت شوندو فعال بودن آنها در عرصه رسانه منوط به ثبت‌نام آنها در خانه مطبوعات استان گلستان است.

وی با ابراز خرسندی از تعیین تکلیف خانه مطبوعات تصریح کرد: ترکیب جدید هیئت‌مدیره خانه مطبوعات، انعکاسی از فضای استان به لحاظ پراکنش، تکثر قومی و مذهبی است گرچه این شرایط از قبل مهندسی نشده بود اما نتیجه را باید به فال نیک گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به تعویق سه باره انتخابات خانه مطبوعات گفت: تعویق چندباره انتخابات به هر دلیلی که صورت گرفت در واقع یک اتمام حجت بود و هر کسی که مدعی بهبود وضعیت اصحاب رسانه استان بود باید در این انتخابات خود را در معرض محک زدن قرار می‎داد.

فضیلت با بیان اینکه مشخص شدن تکلیف خانه مطبوعات یک سرمایه برای ارشاد و خانه مطبوعات است، افزود: خانه باید در راستای ظرفیت‎سازی فعالیت رسانه‎ای استان اقدامات در خور شایسته‎ای انجام دهد.

وی از اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات خواست نسبت به ثبت‎نام فعالان رسانه اهتمام لازم را داشته باشند و تصریح کرد: اصحاب رسانه استان گلستان بنا به فعالیتی که در این عرصه دارند باید علاقمند به ثبت‎نام در تشکل صنفی که مرتبط با حوزه کاری آنان بوده نیز باشند.

فضیلت با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بسیج رسانه استان نیز می‎تواند در پیش‌برد اهداف خانه موثر باشد، افزود: خانه مطبوعات در برنامه‎های خود از ظرفیت بسیج رسانه بهره‎مند شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به توزیع آگهی در رسانه‎ها و مطبوعات گفت: تزریق آگهی نباید منحصر به رسانه‎ای خاص شود که این مهم نیاز به جریان‎سازی دارد هرچند باید بپذیریم که در حال حاضر دستگاه‎های اجرایی با محدودیت منابع مالی مواجه هستند.

فضیلت بر لزوم اصلاح تعرفه‎های آگهی تاکید کرد و بیان داشت: تعرفه‎های آگهی مطبوعات یک رقابت منفی بین ویزیتورهای آگهی ایجاد کرده است.

وی در خصوص ساماندهی خبرنگاران گفت: بخشی از ساماندهی توسط خانه مطبوعات صورت گرفت و ۱۲۴ خبرنگار به عضویت این تشکل صنفی درآمدند سایر فعالان رسانه‎ای که خودشان را متعلق به جامعه خبری می‎دانند باید هر چه زودتر نسبت به ثبت‎نام اقدام کنند ارشاد یا خانه مطبوعات نمی‎تواند به دنبال تک‎تک خبرنگاران برود.

فضیلت به مسئله بیمه خبرنگاران نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از این مسئله به عدم مطالبه‎گری خبرنگار، بخشی به ضعف رسانه و بخشی نیز متوجه فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما گویی اهالی رسانه استان عادت به یتیم‎نوازی دارند تا زمانی که کسی دست محبت به سرشان نکشد به دنبال حق و حقوق خود نمی‎روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه این استان یک خانه مطبوعات دارد، افزود: خانه مطبوعات از همان ابتدا یکی بیشتر نبوده است.

فضیلت از هیئت‎مدیره خانه مطبوعات خواست تا از ظرفیت‎های خارج از این تشکل صنفی نیز استفاده کنند و گفت: مدعیان زیادی خارج از گود وجود دارند که معتقدند اگر در این عرصه حضور داشتند اتفاقات بهتری برای جامعه رسانه‎ای استان می‎افتاد بنابراین زمینه‎ها را فراهم کنید تا از وجود این افراد برای بهبود شرایط بهره‎مند شوید.

IMG_0696

IMG_0697

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۳ ب.ظ

دیدگاه