بابایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان خبرداد :سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد بیش از ۶ هزار فرصت شغلی درسال جاری

کدخبر:۵۴۹۰۹

 البرز گلستان/عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان  روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سالن اجتماعات این اداره کل افزود: پویش شور عاطفه ها در استان تا یازده ماه مهر ادامه دارد و فعالیت متمرکز و سراسری این پایگاه برای جمع آوری کمک های مردمی اعم از نقدی و غیرنقدی در روز های ۲۴، ۲۵ و ۲۶ ماه شهریور است.

به گفته وی مردم خیر می توانند کمک نقدی خود را برای تامین نوشت افزار دانش آموزان نیازمند از طریق آنی پرداخت و شماره گیری #۰۱۷*۸۸۷۷* یا واریز به شماره بانکی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان اضافه کرد: علاوه بر این، خیرین در مدت برپایی پویش شور عاطفه با مراجعه به ۳۰۰ مرکز نیکوکاری، ۲۰ دفتر امداد و بقیه پایگاه های ثابت و سیار در استان روزهای ۲۴ ، ۲۵ و ۲۶ شهریورماه، کمک خود را پرداخت کنند.

بابایی گفت: امسال برآورد می شود که مردم خیر این خطه از شمال کشور ۱۰۰ میلیارد ریال به پویش شور عاطفه ها کمک کنند.

وی بیان کرد: پارسال خیرین گلستان علاوه بر کمک نقدی ۶۶ میلیارد ریالی به شور عاطفه ها، از میان کمک های آنها یک هزار و ۷۶۰ عدد تبلت میان دانش آموزان نیازمند زیر پوشش این نهاد در استان تهیه و توزیع شد.

وی افزود: اکنون ۱۷ هزار دانش آموز شناسایی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به این که ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان واجد شرایط زیر پوشش خدمات این نهاد از اولویت های مهم به شمار می رود، گفت: امسال سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این در حالی است که پارسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به این نهاد در استان اختصاص یافته بود و برای ۶ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

بابایی گفت: امسال سقف تسهیلات پرداختی به مددجویان واجد شرایط برای ایجاد هر فرصت شغلی از ۵۰۰ به یک میلیارد ریال افزایش یافته و در صورتی که طرحی با داشتن مهارت و جواز کسب نیازمند مالی بیشتر باشد ، ۳۰۰ میلیون ریال از محل صندوق امداد پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان همچنین از پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال به طرح های مشاغل خاگی، ارایه تسهیلات کار انگیزی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال به سالمندان، اشتغالزایی برای ۷۰۰ مددجو از طریق موسسات کاریابی و حمایت سرمایه گذاران را از دیگر طرح های اشتغالزایی کمیته امداد استان در سال جاری عنوان کرد.

به گفت وی اعتبارات بانکی برای ایجاد فرصت های شغلی مددجویان کمیت امداد گلستان در سال ۱۴۰۰از مرداد ماه ابلاغ شده است که تاکنون پرونده های اشتغالزایی برای یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی به بانک های عامل معرفی شده و ۱۴۱ مددجو هم به موسسات کاریابی طرف قرارداد در سطح استان معرفی شده اند.

بابایی اضافه کرد: فرصت شغلی ایجاد شده برای مددجویان واجد شرایط کمیته امداد بین پنج تا سه سال از سوی کارشناسان و ناظران مربوطه تحت کنترل و حمایت قرار می گیرد تا خودکفا شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت : امسال یک هزارو ۷۵۰ خانوار فاقد مسکن زیر پوشش این نهاد در استان شناسایی شده که با همکاری سپاه نینوا استان مطابق تفاهم نامه ای ساخته و تحویل می شود.

به گفته وی اکنون برای ساخت ۵۰۰ واحد پروانه ساختمان آن ها اخذ شده و پیگیری روند اداری بقیه واحدها هم در جریان است.

وی ادامه داد: برای ساخت هر خانه ۵۰۰ میلیون ریال کمیته امداد کمک بلاعوض در نظرگرفته و سایر نهادها از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان و سپاه هم کمک هایی برای ساخت آن خواهند داشت.

بایایی افزود: سهم خانوار واجد شرایط برای برخورداری از خانه، پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی قرض الحسنه است.

وی همچنین از ساخت ۳۰۰ خانه برای خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد در شهرستان مرزی و محروم مراوه تپه با کمک بنیاد علوی در سال جاری خبر داد.

پارسال کمیته امداد گلستان بیش ازپنج هزار مورد خدمات از جمله ساخت، خرید، تعمیر سرویس بهداشتی، عایق بام ، لوله کشی گاز را برای خانوارهای مددجوی واجد شرایط انجام داده بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان همچنین پرداخت ودیعه مسکن به خانوارهای واجد شرایط را از دیگر طرح های حمایتی در حوزه تامین مسکن عنوان کرد و گفت: تاکنون وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون ریالی به تعداد ۵۰۰ فقره پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اکنون ۷۵۰ متقاضی در انتظار دریافت ودیعه مسکن از کمیته امداد استان هستند.

بابایی پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال وام قرص الحسنه در حوزه های تسهیلات حمایتی، ودیعه مسکن ، درمان و فرهنگی ، معرفی ۷۲۵ خانوار به دفاتر خدمات قضایی جهت مشاوره، پوشش دو هزارو ۹۰۰ کودک سوء تغذیه و یک هزار و ۸۰۰ مادر باردار و شیرده، برخورداری دو هزارو ۶۰۰ بیمار سخت علاج از خدمات درمانی، پوشش بیمه تامین اجتاعی یک هزار و ۶۰۰ سرپرست خانوار، جذب دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال کمک خیرین و تامین ۸۰۰ جهیزیه برای نوعروسان واجد شرایط را از دیگر خدمات کمیته امداد گلستان از ابتدای سال جاری تاکنون برشمرد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان ۸۲ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

انتهای خبر

 

.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۵:۴۶ ب.ظ

دیدگاه