فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:٧٠٠ میلیون تومان فروش کتاب از طریق خرید آزاد و یارانه در نهمین نمایشگاه کتاب گلستان فراتر از انتظار

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، افزود: در نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان ۴۵٠ میلیون تومان بن یارانه دار و ٢۵٠ میلیون تومان خرید آزاد کتاب انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و محدودیت های سخت مالی برای برگزاری نمایشگاه این مقدار فروش کتاب، فراتر از انتظار ما بود.

حجت الاسلام فضیلت با بیان این مطلب که به دلیل محدودیت های مالی دستگاه های دولتی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه از بن حمایتی برخوردار نشدند، افزود: با این حال فروش ٧٠٠ میلیون بن کتاب بسیار مطلوب خاطر است.

وی به برنامه های فرهنگی جانبی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: همانطور که از اسم نمایشگاه پیداست فلسفه وجودی آن آشنایی با تازه های نشر و بهره مندی بازدیدکنندگان از برنامه های فرهنگی جانبی نمایشگاه بود که خوشبختانه با استقبال خوبی این بخش مواجه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر این نکته که نمایشگاه کتاب تنها در فروش این محصول فرهنگی خلاصه نمی شود، افزود: رونمایی کتاب، نقد کتاب، کارگاه آموزشی با موضوعاتی از جمله آشنایی با مقررات نشر، روش صحیح مطالعه، عفاف و حجاب، آشنایی با اینترنت و فضای مجازی، مهدویت و انتظار، آسیب های اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه بود.

وی در خاتمه یادآور شد: برگزاری این برنامه ها به افزایش سرانه مطالعه کتاب کمک می کند ضمن اینکه تاثیر این نوع کارگاه ها دراز مدت بوده و انتظار تغییر در کوتاه مدت را نمی توان داشت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴ ق.ظ

دیدگاه