معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان: بزرگترین عملیات اقتصاد کشاورزی با برداشت گندم در استان رقم خواهد خورد

ربیعی :برند اقتصاد کشاورزی گلستان گندم است.

البرز گلستان/جلسه کارگروه امور گندم، آرد و نان استان گلستان امروز با حضور ربیعی معاون استاندار گلستان بسنجیده مدیر کل اقتصادی و مدیران دستگاه های اجرائی در سالن شماره ۲ استانداری برگزارگردید.

ربیعی  اظهار کرد: بحث آرد و نان بحث حاکمیتی است و هیچ حکومتی حاضری به واگذاری آن نمی باشد.

وی با بیان این نکته که ما همه باید از از حق کشاورزان و حقوق و دولت حمایت کنیم .اظهار کرد:  مادرگلستان دارای سه طلای سفید( پنبه )و طلای سیاه خاویار ، سفید و زرد گندم  بودیم که از طلای سیاه (خاویار) فقط نامی باقی‌مانده است.و هم‌استان گلستان الان جایگاه مناسبی در تولیدگندم در کشور را دارا می باشد.

ربیعی افزود:برند اقتصاد کشاورزی گلستان گندم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با یادآوری اینکه امسال تولید گندم به دلیل آب و هوا و زحمات مهندسین کشاورزی به یک میلیون ۳۰۰هزار تن  برسد.

وی در ادامه افزود: کل مبلغ خرید گندم با توجه به قیمت تضمینی که دولت اعلام کرده بالغ بر۱۵هزارمیلیا رد تومان  در سطح استان خواهد شد.

مهندس ربیعی سپس تاکید کرد: امیدواریم همان‌گونه که در تولید این محصول جایگاه مناسبی را کسب کرده‌ایم بتوانیم بیشترین استیحصال و فراوری در تبدیل گندم به آرد داشته باشیم و افزایش ارزش‌افزوده تولید  محصول گندم در استان داشته باشیم  .

وی سپس در باره نقش فرمانداران اظهار داشت : فرمانداران به عنوان روسای شورای آرد و نان شهرستانها مسئول نظارت و مدیریت و هدایت جریان خرید گندم تا مرکز نگهداری می باشند.

پرداخت به موقع قیمت خرید گندم از سوی بانکهای عامل

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تاکید کرد: پرداخت قیمت خرید گندم به موقع باید به کشاورزان از سوی بانکهای عامل پرداخت گردد و با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی است همه باید تلاش کنیم تا رفاه بیشتری برای مردم داشته باشیم.

وی بابیان اینکه خرید گندم بزرگ‌ترین عملیات اقتصادی در استان را رقم می‌زند، اضافه کرد: این محصول و دیگر غلات و سیب‌زمینی استان ۱۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی و اقتصادی در استان ایجاد می‌کنند.

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۷ ب.ظ

دیدگاه