مهندس جمال لیوانی درهمایش آموزشی الزاماتHSE :برای جلوگیری از وقوع حوادث بایدکارها با نظارت دقیق همراه با الزامات HSE انجام شود

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان در همایش آموزشی الزاماتHSE   ویژه پیمانکاران که در گازگلستان انجام شد رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران بر اهتمام به ارتقای ایمنی، بهداشت و محیط زیست و رعایت الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست بعنوان یک اصل اساسی تاکید کرد.

 مهندس یوسفی پور افزود:در حین انجام کار موارد ابتدایی کار مهم است اما آنچه بیشتر اهمیت دارد  این است که باید تفکر و باورهای ما عوض شود و به آنچه انجام می دهیم ایمان داشته باشیم، ضمن اینکه نظارت HSE  بر فعالیتهای بصورت سیستمی برنامه ریزی می شود.

  وی ادامه داد:واگـذاری بـسیاری از فعالیـت هـای شـرکت ملـی گـاز ایـران بـه بخـش غیردولتـی   مطـابق سیاست های کلی اصـل ۴۴ قـانون اساسـی ،HSE  شــرکت ملـی گـاز را بـر آن داشـت تـا چگـونگی نظـارت خـود را در حوزه های بهداشـت،ایمنـی و محـیط زیـست پیمانکـاران بـرای پاسداری از سـلامت نیروهـا،تجهیـزات و تأسیـسات و محـیط زیـست مــستند نمــوده و پیمانکــاران ملــزم شــوند تــادر کنــار فعالیــت هــای خــود مــسایل مربــوط به HSE  را در صـدر اولویـت هـای خـود قـرار دهنـد.

 ایشان در بخش دیگری از صحبتهایش  الزامات HSE  پیمانکاران را بر شمرد و با ارائه پاورپونتی به توضیح اهم الزامات و راهبردها  مورد نظرو اقدامات مناسب در این خصوص پرداخت که مورد توجه حاضرین قرار گرفت .

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران در ادامه درخصوص نقش گازطبیعی وظرفیت منابع گازدرآینده بازارانرژی،پیش بینی روند مصرف گاز در دنیا،راهبردهای گازطبیعی درمواجهه با مشکلات پیش رو نسبت به مقوله مصرف انرژی ،ویژگیهای گازطبیعی نسبت به سایرمنابع، مقایسه حوادث ناشی از گازطبیعی نسبت به گذشته وهمچنین توصیه های مهمی که نیازاست درحین اجرای پروژه های و تاسیسات گازرسانی به آن توجه شود توضیحاتی را  ارائه نمود.

 در ادامه نیز مدیرعامل گاز گلستان نیز ضمن تقدیر از حضور مهمانان گرامی گفت: واحد امور HSE نباید تمام توجه خود را معطوف  به مباحث ایمنی نماید بلکه حوزه مسئولیت و وظایف آن بسیار فراتر بوده وحتی پیشگیری از افت فشارگاز از مسئولیتهای این واحد می باشد.

 مهندس صفرعلی جمال لیوانی افزود: تاکنون ۹ مانور در سطح استانها اجرا شده که یکی از آنها درشهر گنبد استان گلستان اجرا شد که نتایج خوبی بهمراه داشت و توانستیم درطول برگزاری آن از تجربیات و نتایج رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران   به نحو مطلوبی بهره مند شویم.

 وی تصریح کرد: پیمانکاران کارهای بزرگی انجام میدهند ودرحین انجام پروژه ها وحفاریها توجه خاصی با مباحث ایمنی داشته باشند چرا که عموماً حادثه جایی اتفاق می افتد که فکرش را نمی کنیم و برای جلوگیری از وقوع حوادث نیازاست کارها با نظارت دقیق همراه با الزامات HSE انجام شود .
مدیرعامل گاز گلستان در پایان ازهمه مدیران و پیمانکاران عزیزخواست تا با همکاری،همیاری وهمدلی وهمچنین رعایت دقیق موارد مرتبط با حوزه بهداشت ،ایمنی و محیط زیست ،حوادث ناشی ازگازطبیعی را کاهش دهیم.

   دراین همایش آموزشی همچنین باقری رئیس HSE   گاز گلستان  به ارائه گزارشی از اهداف برگزاری این همایش ارائه نمود و بر توجه بیشتر مجریان به مباحث مرتبط با حوزه  HSE  تاکید کرد.

    وی افزود: اجرای طرحها و پروژه های عمرانی خطراتی را بهمراه دارد که در صورت عدم کنترل و مدیریت آنها، باعث بروز حوادث، بیماریها و اثرات مخرب زیست محیطی شده و تبعات آن نیز گریبانگیر ما خواهد شد بنابر این باید به این امر توجه خاصی شود./روابط عمومی

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۹ ب.ظ

دیدگاه