رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ومدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن گلستان:ارائه آمار صحیح موجب اعتماد بین مردم و دولت و ورصد برنامه ریزان و مطبوعات می شود

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان  جلسه روز آمار و برنامه‌ریزی و اختتامیه سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن سال ۹۴با حضور پیش قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  ومدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان و دکتر دودانگی مدیر کل آمارو اطلاعات و عابدی و دهنوی مدیر روابط عمومی برگزار کنندگان سرشماری ازمایشی استان گلستان که در شهرستان بندرترکمن برگزار گردید .

در این نشست مهندس پیشقدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در ابتدا ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و تبریک هفته بسیج اظهار کرد:توسعه و برنامه‌ریزی بدون آمار صحیح و دقیق  امکان پذیر نیست

وی افزود : بدون داشتن آمار صحیح ما نمی توانیم اعتماد بین مردم و مسئولین راایجاد کنیم .

پیش قدم تصریح کرد:و هیچ نظامی بدون آمار صحیح نمی تواند برنامه‌ریزی خوبی بکند و هرچه اعتماد بین مردم و مسئولین نزدیک بشود مردم اطلاعات بیشتر ی می دهند.

وی  بکار گیری آمارهای صحیح را یکی از مواردی که باعث کاهش هزینه برای دولت دارد نام برد.و ابراز داشت : بکار گیری آمار صحیح انحراف از برنامه دولتمردان را کم می کند و آمار غیر واقعی باعث بروز مشکلات برای دولت می شود.

پیش قدم در بررسی  نرخ بیکاری استان گلستان در سال نود و یک را ۵٫۷۲ درصد و سرانه تولید ناخالص استان پایین‌تر سرانه تولید ناخالص کشور در حدود ۲۷۳ هزار تومان  که این نشان می‌داد آمار درست نیست .

وی ضمن معرفی مرکز آمار ایران بعنوان تنها نهاد رسمی کشوربرای اعلام داده های رسمی کشور مسئله مهم راضرورت کیفیت و زمان مناسب و استانداردهای مناسب نام برد که باید مورد توجه باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کرد:عدم ارائه آمار صحیح پیامدهای از قبیل سلب اعتماد مردم و شروع بکار نهادهای غیر رسمی و عدم ترسیم وضعیت مطلوب توسط برنامه ریزان  را بدنبال دارد

وی در ادامه ارائه آمار صحیح را موجب اعتماد بین مردم و دولت و ورصد برنامه ریزان و مظبوعات و مجموعه عوامل نظارتی  و آحاد ملت می شود

پیش قدم از دیگر پیامدهای ارائه آمار صحیح  رارصد کردن نظام دولت و سخنوران در حوزه عملکرد خودشان و نقاط قوت و ضعف خدمت به مردم نامبرد.

و همچنین به یک اجماع و اتفاق نظر در مسائل پایه  رسیدن.و آفت شعار زدگی  کاهش یافتن را ازارائه آمار صحیحاعلام کرد.

مهندس پیش قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سپس اظهار داشت اگر پروسه زمانی بیشتری در آمار گیری انچام شود باعث بالا رفتن کیفیفت استخراج آمار می شود.

پیش قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  ومدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان همچنین اعلام کرد :استان گلستان مقام اول را در بین چهار شهرستان پایلوت طرح در سطح کشور به دست آورد و بندرترکمن عملکرد ۲۵ درصدی در سرشماری اینترنتی کسب کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان آمار تعداد شرکت کنندگان را  از ۲۱ هزار خانواری که در شهرستان ترکمن آمارگیری شدند، ۱۵ هزار خانوار از طریق مراجعه حضوری سرشماری شدند که عملکرد استان ۷۲ درصد و نزدیک به میانگین کشوری بوداعلام کرد.

IMG_0339

IMG_0338

IMG_0365

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۹ ب.ظ

دیدگاه