استاندارگلستان درجلسه شورای برنامه ریزی :رشدبنگاه های اقتصادی درروستاها با استفاده ازتلفیق دانش بومی و فنآوری روز

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان چجلسه شورای برنامه ریزی استانداری گلستان امروز با حضور استاندار و معاونین وی و پیشقدم رئیس سازمان برنامه بودجه و معاونین وی و مدیران اجرائی استان در سالن اجتماعات  استانداری برگزار گردید.

دکتر صادقلو استاندار گلستان در ابتدا  ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت : بسیج دانشگاهی هست که مکتب ساز است

وی تاکید کرد : اگر در آینده می خواهیم مدل شویم بسیج خودش یک مدل است .و مسئله سیج یک قاعده تابناک دارد تا این عرصه را پاس بداریم.

استاندار گلستان سپس تاکید کرد : باید مزیت های پیشرو در حوزه شهر ، روستا و همچنین نسخه کلی از کل استان با حساسیت نسبت به اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمین و سند ۱۴۰۴ تهیه شود.

وی با بیان اینکه تولید درآمد پایدار در روستا یک اصل بسیار مهم است، یادآور شد: بنگاه های اقتصادی حاضر در روستاها باید با استفاده از تلفیق دانش بومی و فنآوری روز رشد داشته باشند تا آینده نگری شغلی و درآمدی در آنجا ارتقا یابد.

استاندار گلستان در باره وضعیت اقلیمی استان گلستان اظهار داشت :بیش از نیمی از گلستان بیابانی و نیمه بیابانی است اما از گذشته استان را بر محوریت کشاورزی تعریف کرده اند و نظام نیز گلستان را از مالیات بر ارزش افزوده در بخش کشاورزی معاف کرده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی عرصه ها علی رغم تولیدات مناسب، بازرگانی و تجارت آنگونه که باید و شاید رشد نداشته، خاطر نشان کرد: امروزه می توان همه چیز را در همه جا تولید کرد اما با توجه به مزیت های پیشرو، باید برندهایی که در اقلیم گلستان از قبل بوده اند و یا امروز می توانند مورد توجه قرار گیرند، رشد یابند.

استاندار گلستان با تاکید بر اسناد بالادستی در مزیت های پیشرو افزایش درآمد سرانه یادآور شد: باید در تمام موضوعات حتی پایلوت قرار دادن دستگاه ها به اسناد بالادستی، سند آمایش سرزمین و سند ۱۴۰۴ استان توجه شود و جهت عملیاتی کردن این اقدامات تقویم اجرایی کار مدنظر قرار گیرد.

دکتر صادقلو شاخص ها را موضوعی مهم در برنامه ریزی دانست و افزود: دستگاه های اجرایی شاخص ها را در زمان تحویل، حال حاضر و آنچه در انتهای این دولت بوده است ارائه نمایند تا کتاب شاخص های استان تهیه شود و مدیریت کلان بتواند با اشراف بیشتری برنامه ریزی جهت توسعه را انجام دهد.

استاندار گلستان در باره منطقه ازاد اینچه برون گفت : دولت به صورت لایحه به مجلس داده و در مجلس کمیسیونهای اصلی و فرعی مطرح شده و مورد قبول واقع شذ.

وی در باره مساحت منطقه ایتچه برون اظهار کرد:۱۲۰ هزار هکتار وسعت این منطقه پیش بینی شده که ۱۶ هزار هکتار آن در فاز اول جانمایی خواهد شد و داشلی برون، فرودگاه گرگان و جزیره آشوراده از مناطق منفصله این مجموعه هستند.

وی یکی از طرحهای جدید استانداری را عقد قرار داد با استانها را نام برد و افزود: بعضی از استانها دانش فنی دارند و و یا ظرفیت علمی دارند که به ما بفروشند و یا سرریز سرمایه دار دارند که می توانند به طرف ما هدایت کنند.وی تاکید کرد : ما همکاری درون استانی را برای خود باز کردیم .

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰ ب.ظ

دیدگاه