جعفری معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان و رئیس شورای حل اختلاف استان از خدمت۶۸۶عضو بصورت افتخاری در ۱۳۹شعبه حل اختلاف استان خبرداد

تکریم و تقدیر از سفیران صلح فرصتی برای ترویج سازش در استان/ سفیران صلح قهرمانانی بی نام در امر سازش
البرز گلستان/رئیس شورای حل اختلاف استان و مسئول اجرایی این همایش می گوید: باید برگزاری همایش تکریم و تقدیر از سفیران صلح را برای ترویج و گسترش فرهنگ حسنه سازش در کشور غنیمت شمرد.
احمد جعفری معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان و رئیس شورای حل اختلاف استان گفت: در حال حاضر ۶۸۶ عضو بصورت افتخاری و بدون برخورداری از حداقل حقوق کارگری در ۱۳۹ شعبه شوراهای حل اختلاف استان به مردم خدمت می کنند.
جعفری افزود: نهاد مقدس شوراهای حل اختلاف استان گلستان بدنبال تصویب ماده ۱۸۹ قانون برنامه سوم توسعه و حسب آیین اجرایی مصوب ۱۹/۵/۸۱ با دو شعبه در شهرهای آق قلا و بندرگز شروع به فعالیت نمود.
معاون قضایی رئیس کل دادستری گلستان هدف از تشکیل شوراهای حل اختلاف را کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، برشمرد.
وی با اشاره به خانه‌های انصاف و عدالت و نیز شوراهای داوری در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی عنوان کرد: این مراکز در سال‌های پس از پیروزی انقلاب حذف شد که البته با تاسیس و شروع بکار شوراهای حل اختلاف، سیستم صلح و سازش در جامعه احیا شد.
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان در ادامه با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی در جامعه برای ترویج صلح و سازش در میان افراد اظهار کرد: در بین اعضای مخلص شورای حل اختلاف هستند انسان های ایثارگری که برای ترویج هر چه بیشتر گذشت، عفو، تساهل و تسامح در جامعه تلاش می کنند.
جعفری افزود: پس از گذشت بیش از ۱۴ سال از تشکیل نهاد مقدس شوراهای حل اختلاف بر آن شدیم تا با حضور حجت الاسلام احمدی میانجی معاون محترم رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور از تلاش های بی دریغ قهرمانان بی نامی که نام سفیر صلح فقط زیبنده ی آنان است تقدیر کنیم.
همایش تکریم و تقدیر از سفیران صلح (اعضا شورای حل اختلاف استان) دادگستری کل استان گلستان چهارشنبه ۱۸ اسفندماه در سالن اجتماعات دادگستری گرگان برگزار می شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۳ ب.ظ

دیدگاه