ربیعی معاون استاندار گلستان در نشست مشترک مجمع خیرین مدرسه ساز و بانکها:با توجه به نقش علم و دانش قدم های خیرین آنجا ارزش می یابد که در راستای مدرسه سازی باشد.

ربیعی:همه کارها را دولت نمی تواند انجام بدهد بلکه مردم هم باید کمک کند 

البرز گلستان/نشست مشترک مجمع خیرین مدرسه ساز استان با مدیران بانک های استان گلستان در سالن شماره سه استانداری با حضور مهندس ربیعی معاون استاندار گلستان برگزار گردید.

در این نشست مهندس ربیعی معاون استاندار گلستان اظهار کرد:در قرآن کریم بیش از ۱۴۰ آیه در رابطه با خیرین نازل شده و کسانی که صالحات و باغیات انجام می‌دهند توفیقی است که خداوند متعال در اختیار آنان قرار داده و اجری که می‌برند به فرموده امام صادق(ع) کمتر از اجر شهدا و انبیاء نخواهد بود.

وی با اشاره به ماندگاری آثار و برکات اعمال خیر در آینده بیان کرد: در دین مبین اسلام به کارهای خیر سفارش و تاکید بسیار شده و مالی که در راه خدا هزینه شود چندین برابر خواهد شد و امام صادق(ع) نیز در این رابطه فرمودند؛ کسی که در جهت علم بنایی احداث کند که در آن شخص در راه خدا و کسب علم و فناوری قدم برداشته و با ظلم و ستم مبارزه و به همنوع خود خدمت کند ثوابی بس عظیم به او عطا خواهد شد.

ربیعی با اشاره به اینکه هستند کسانی که شرایط احسان و بخشش را دارند، لیکن بخل و حسد همچون مانعی بر سر راهشان است اظهار کرد: این عزت و ایثار را خداوند در شما خیرین به‌وجود آورده و بستر را مشروط بر اینکه در آن قدم بردارید فراهم خواهد کرد لیکن این تفکر و اندیشه در بسیاری از نقاط عالم به‌وجود آمده و روز به روز نیز گرایش به آن بیشتر خواهد شد و قطعا علت آن بر ذات انسان استوار است که به‌سمت خداوند گرایش دارد.

معاون استاندار سپس ادامه داد: همه کارها را دولت نمی تواند انجام بدهد بلکه مردم هم باید کمک کند .

وی افزود: فقط در سیاست نیست که بگوییم رای مردم برای مردم ما در تمامی زمینه های اجتماعی و فرهنگی مردم باید دخالت و نظارت داشته باشند.

ربیعی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز سنت حسنه ای هست که در جامعه ما بوده و با توجه به نقش علم و دانش قدم های خیرین آنجا ارزش می یابد که در راستای مدرسه سازی باشد.

وی در خاتمه از مدیران عامل بانکها خواست طی تشریفات اداری از مرکز درخواست ساخت یک مدرسه خیری رادر یکی از نقاط محروم استان را  داشته باشند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۹ ب.ظ

دیدگاه