رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان: اولویت دولت در پروژه های عمرانی، طرح های نیمه تمام است

به گزارش سرویس سیاسی گروه خبر البرز گلستان  جلسه شورای برنامه ریزی استانداری گلستان  صبح امروز درسالن اجتماعات  استانداری با حضور دکتر صادقلو استاندار و معاونین استاندار و فرمانداران و مدیران اجرائی و پیشقدم رئیس سارمان و مدیریت برنامه ریزی استان برگزار شد،

در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارشی از تهیه لایحه بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه ارائه و اظهار کرد اولویت دولت در پروژه های عمرانی، طرح های نیمه تمام است،

وی یادآور شد: دولت برای سال آینده ممنوعیت پیشنهاد طرح جدید عمرانی را مد نظر قرار داده و استان نیز باید پیگیر طرح های عمرانی نیمه تمام خود باشد.

پیشقدم اظهار کرد: تلاش می کنیم تا با پیگیری اعتبارات هزینه ای در سطح کلان رشد جهشی این اعتبارات را در استان شاهد باشیم.

وی با اشاره به این که اعتبارات هزینه ای در بحث حقوق تا ۷۵ درصد تا سه ماهه سوم به استان ابلاغ شده است گفت: در بخش سایر نیز ۷۴ درصد اعتبارات استان تخصیص داده شده است.

پیش قدم با بیان این که اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی استان توزیع شده است، گفت: مقرر شده است که دستگاه ها برای دریافت این اعتبارات اقدام به مبادله توافق نامه کنند و پس از آن خزانه تخصیص اعتبارات را به دستگاه ها انجام دهد که تاکنون از ۲۸ دستگاه ۹ دستگاه مبادله توافق نامه را انجام نداده اند.

وی در بحث اعتبارات عمرانی نیز گفت: از سقف اعتبارات عمرانی استان تنها ۲۶ درصد مبادله موافقت نامه انجام شده است و انجام نشدن این موافقت نامه برای پرداخت اعتبارات عمرانی به دستگاه ها مشکل ایجاد می کند.

پیش قدم با اشاره به رویکردهای بودجه ۹۴، گفت: رشد اقتصادی، استفاده از ظرفیت پسا تحریم، در چهار چوب اقتصاد مقاومتی می تواند موثر باشد

وی افزود:کاهش تورم، توسعه مشارکت خصوصی و تعاونی، سرمایه گذاری در موارد تکنولوژی و دانشی، مدیریت ثبات اقتصاد کلان، اجرایی شدن کامل قانون، رفع موانع تولید برای جذب تسهیلات و اقدام به انضباط مالی در بودجه از رویکردهای بودجه سال جاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان در رابطه با وضعیت پارک های علمی و فناوری استان گفت: به لحاظ دریافت بودجه و اعتبار رتبه پارک علمی و فناوری استان در سطح ۳۱استان بسیار پایین است ولی در ثبت اختراعات و دانش رتبه استان ۱۱ است .

پیش قدم با بیان این که ۲۱ هکتار زمین برای استقرار این پارک در استان منظور شده است که پیگیر واگذاری آن هستیم، گفت: از اعتبارات تملک دارایی استان در سال جاری ۵۳ درصد آن تخصیص پیدا کرده است و در طرح های ملی استانی شده نیز از ۱۳ میلیارد تومان ۳۶ درصد اعتبارات تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان در خاتمه بیان داشت  : جذب نیروهای شرکتی در سال ۹۵ ممنوع اعلام شده است ضمن آنکه اگر ماده۲۵ باز شوذ برای استان درراستای طرج های گردشگری مهم است.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۵ ب.ظ

دیدگاه