استاندار گلستان در جمع عزاداران حسینی :هر نوحه ای که از آن بوی ذلت و خواری بیاید ظلم به کربلا و امام حسین(ع) است.

به گزارش گروه فرهنگ گروه بر البرز گلستان استاندار گلستان در حسینیه چهارده معصوم(ع) شهرستان آزاد شهر اظهار کرد: حضرت عباس(ع) شخصیتی آهنین در عرصه عزت، قدرت و عظمت کربلا بود که در مقابل دشمن کاملا مسلح ایستادگی کرد.

حسن صادقلو در هشتمین شب محرم و در جمع عزاداران حسینی این شهرستان، تصریح کرد: ادب حضرت ابوالفضل(ع) یکی از برجسته ترین ویژگی های ایشان بود و او همواره در رفتار با امام حسین(ع) ادب را در گفتار و رفتار مراعات می کرد و ایشان را با القابی چون مولای من و امام من خطاب می کرد.

وی که با موضوع عباس شناسی به ایراد سخنرانی می پرداخت، گفت: امام علی (ع) در ازدواج با ام البنین نهایت دقت را در ریشه شناسی او و خاندانش به کار برد چرا که می دانست در آینده چه وقایعی بر سر راه او و فرزندانش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نگاه خاص امام علی(ع) به حضرت عباس(ع) از دوران کودکی،خاطر نشان کرد: همیشه ادبیات امیرالمومنین نسبت به ابوالفضل خاص و ویژه بوده و همواره ایشان امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را در کنار هم قرار می دادند.

وی با بیان رفتارهای قمر بنی هاشم در شب و روز عاشورا، یادآور شد: ایشان در شب عاشورا و زمانی که امام حسین(ع) همه را در فتن و ماندن مختار گذاشته بود، فرمودند: اُف بر روزی که ما بعد تو باشیم و زندگی کنیم.

وی افزود: در روز عاشورا نیز بارها از امام(ع) اذن نبرد خواست اما امام به جهت اینکه ایشان علمدار سپاه بودند اجازه ندادند و در نهایت ماموریتی خطیر را به ایشان سپردند و آن تهیه آب برای اهل حرم و کودکان بود.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید بر اینکه کربلا عرصه قدرت، عزت و شجاعت بود، تصریح کرد: هیچ گاه در کربلا ذلت و خواری نبود و هر نوحه ای که از آن بوی ذلت و خواری بیاید ظلم به کربلا و امام حسین(ع) است.

دکتر صادقلو هدف عاشورا را بنیان گذاری رسالتی بزرگ دانست و افزود: امام حسین(ع) فرزند کسی است که از او به عنوان معجزه ی ثانی پیامبر اکرم یاد می شود و علی(ع) به عنوان قرآن ناطق جایگاهی بالاتر از قرآن کاتب دارد و امام حسین(ع) نیز با یک نظام مهندسی دقیق توانست رسالتی عظیم را در کربلا پایه گذاری کند.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۵ ق.ظ

دیدگاه