قربان زنگانه مدیر کل تأمین اجتماعی استان گلستان:بدهی بیش از ۸۶۰میلیارد تومان دستکاهها و پیمانکاران به تامین اجتماعی استان، پرداخت بیش از ۲ هزار و یکصد میلیاردتومان حقوق در ۳ماهه اول سال به جامعه هدف

کدخبر:۷۸۱۰۲

البرز گلستان/ نشست خبری زنگانه مدیر کل تأمین اجتماعی استان گلستان به اتفاق معاونین و کوهستانی مدیر عامل کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی در سالن اجتماعات سازمان برگزارشد.

در این نشست زنگانه گفت؛تقدیر از ملت ایران بواسطه حضور در انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت و آرزوی موفقیت برای رییس جمهور منتخب داریم

وی افزود:در سال ۱۴۰۲ افتخارات خوبی برای سازمان کسب شده است

مدیرکل تأمین اجتماعی استان در ادامه بیان کرد: بیش از ۸۶۰میلیارد تومان دستکاهها و پیمانکاران به سازمان بدهی دارند و بزرگترین بدهکاران ۳۰۰میلیارد تومان می باشد وپیمانکاران وادارات و بقیه  کارگاه‌ها جز بدهکار این سازمان هستند

زنگانه گفت: استانداری و فرمانداری‌ها بدیهی های خود را تقسیط کردندو پایداری منابع در سازمان می تواند موجب خدمت به جامعه هدف باشد.

وی افزود: درسه ماه اول سال ۲ هزار و یکصد میلیاردتومان پرداخت حقوق داشتیم و از  رسانه ها کمک می خواهیم که به بدهکاران اطلاع رسانی کنند تا پرداخت ها سریعتر انجام شود.

زنگانه گفت : ماهانه ۱۸۰۰ میلیارد تومان هزینه داریم و بایددر جامعه امید بخشی کنیم  و امسال یک فقط درماه فروردین حقوق معوقه داشتیم .

وی گفت :همه وطیفه داریم تأمین اجتماعی را صیانت و حمایت کنیم.

وی در ادامه گفت : طرح سی هفتاد در استان اجرا و هوشمند سازی شدو راه رسیدن به خدمات سهل ترشده  و می توان راحت به‌آن  دسترسی پیدا کرد.

وی افزود: تعداد۸ کارگزاری در سطح استان امورات تأمین اجتماعی جامعه هدف را پیگیری می کنندو اگر در این خصوص زیر مجموعه مشکلی ایجاد شد از طریق سازمان قابل حل می باشد.واز وظایف کارگزاریها کلیه پرداختی مربوط به سازمان بصورت متمرکز در مرکز انجام می شود.

وی در مورد محاسبه خدمت معلولین گفت: معلولین با توجه به میزان معلولیت نسبت به بازنشستگی آنان اقدام می شود ودر مشاغل سخت و زیان آوربا ۲۰سال سابقه مستمری توانند بازنشسته شوند.

وی افزود:در سطح استان ۴۶هزار کارگاه داریم و حدود ۸۹۰ هزار نفر تحت چتر حمایتی سازمان با ۴۲ در صد قرار دارند و در سال گذشته ۱۳هزار نفر به جمعیت بیمه شده اصلی برای اولین بار تحت پوشش قرار گرفتند.

وی افزود:الان ۲۷۰۰ نفر بیمه بیکاری می گیرند هر چه تعداد بیمه بیکاری کمتر باشد به معنی افزایش اشتغال می باشد.

وی افزود: در ماده ۷۶ قانون شرایط بازنشستگی اعلام شده خانمها با۵۵ سن با ۱۰ سال سابقه مردها با ۵۰سال سن با۳۰سال خدمت و مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال خدمت می توانند بازنشسته می شوند.

زنگانه در ادامه افزود: بمناسبت هفته تأمین اجتماعی دیدار از خانواده شهدا، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه ، دیدار با بازنشستگان وبرگزاری میز خدمت در سطح استان و شهرستانهااز اهم برنامه های این هفته می باشد

در ادامه کوهستانی مدیر عامل کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان گلستان و عضو شورایعالی کانونهای بازنشستگی کشورگفت:تأمین اجتماعی دومین تأمین کننده در سطح کشور است ودر استان گلستان ۲بیمارستان به شکل هتلینگ فعال می باشدو بحث ام آر ای برای بیمارستان حکیم جرجانی تهیه شده است.

وی گفت : از وظایف کانون بازنشستگان صیانت از سازمان در سطح کشور می باشد که در راس هرم قرار دارد که ۴میلیون هفتصد هزار نفردر کشور و ۷۵ هزارنفر در سطح استان عضودارد.

وی گفت ؛ در تمامی مناقصه ها تمام نمایندگان دستگاههای نظارتی مختلف در راستای بیمه های تکمیلی عمر وحوادث ودرمان حضور دارند .

کوهستانی افزود:بحث المپیاد ورزشی همه ساله برگزار می شود در بین بازنشستگان ورزش والیبال اضافه شد و استان گلستان در رشته های والیبال شنا و پینگ پنگ  قهرمان کشور و رتبه اول را کسب کرد.

وی گفت : در طرح مرشد طرح مشهد  در سال گذشته ۱۳۷۰ نفر اعزام به مشهد داشتیم بدون ریالی هزینه  و مبلغ ۵۱میلیارد تومان وام قرض الحسنه به اعضاپرداخت شده ودر سال جدید تا کنون ۱۳ میلیارد تومان  وام ثبت نام ودر حال پرداخت می باشد.

وی گفت :  امسال ۳۵ درصد افزایش حقوق برای حداقل بگیران  افزایش داشتیم .

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸ ب.ظ

دیدگاه