آیت‌الله نورمفیدی مماینده ولی فقیه در گلستان در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش: توان بالای ارتش و نیروهای مسلح کشور رعب و وحشت در دشمنان ایجاد کرده

کدخبر:۶۹۳۸۹

البرز گلستان آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز سه‌شنبه در صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در گلستان به مناسب ۲۹ فروردین روز ارتش اظهار کرد: داشتن قدرت بالا در یک کشور، محصول وجود سازمان قوی نظامی و نیروهای مسلح است که این سازمان‌ها پایه‌های قدرت ملی کشور را تامین می‌کنند.

وی افزود: اگر در بخش‌های مختلف یک جامعه اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی امنیت وجود نداشته باشد، بدون شک آن جامعه رشد نخواهد که این امنیت با وجود نیروهای مسلح قوی، به دست می‌آید.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: توان بالای ارتش و نیروهای مسلح کشور رعب و وحشت در دشمنان ایجاد کرده و باعث شده آنان فکر تجاوز و حمله به مرزهای ایران اسلامی را از خود دور کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان یادآور شد: نظامی که می‌خواهد در برابر سلطه‌گران عالم مستقل باشد باید قدرت نظامی خود را در برابر تجاوز دشمن به کشور و نوامیس تقویت کند.

وی افزود: بعد از جنگ تحمیلی ارتش در بازسازی امکانات و تجهیزات زحمات زیادی کشیدند و این را وظیفه خود می‌دانستند و ادامه این مسیر در ابعاد نظامی باعث شده تا نیروهای مسلح کشور به دستاوردهای پیشرفته و مجهز نظامی با تکیه بر توان و دانش بومی دست یابد و جزو کشورهای برتر دنیا محسوب شود.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: امنیتی که امروز در کشور وجود دارد، مرهون دلیر مردان و نیروهای مسلح است و ملت باید به چنین نیروی مسلحی افتخار کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: نیروی مسلح ما در کنار پُر بودن دستانش از توان نظامی، وجه تمایز شاخص و خاصی نسبت به نیروهای مسلح سایر کشورهای جهان دارد و آن هم پُر بودن دلشان از ایمان قوی به خدا و انتخاب راه درست است.

آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: اطاعت و تبعیت از فرمانده کل قوایی که مرجع عالم هستی‌ست از ویژگی‌های خاص دیگر نیروهای مسلح کشور محسوب می‌شود.

امام جمعه گرگان گفت: اگر سربازان، پاسداران و بسیجیان (همه نیروهای مسلح) در میدان باشند و به درجه رفیع شهادت نائل شوند، تاج شهادت بر سرشان نهاده می‌شود، در صورتی که این ویژگی برای نیروهای مسلح کشورهای دیگر وجود ندارد.

ارشد نظامی آجا در گلستان و فرمانده تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید اسدالله متاجی گرگان هم در این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عده‌ای از سهم‌خواهان نظام که به تصورشان به سهمی دست نیافته بودند، بر طبل انحلال ارتش کوبیدند، اما درایت، صلابت، زکاوت و آینده‌نگری معمار کبیر انقلاب اسلامی مانع از انحلال ارتش شد.

سرهنگ علی‌اکبر عرب اظهار کرد: ارتشیان و نیروهای مسلح به ویژه نیروهای هوایی ارتش، آن آینده‌نگری را ۲۴ ساعت بعد از حمله رژیم بعثی عراق به کشور، با اجرای عملیات کمان ۹۹ و ورود و یورش ۳۰۰ کیلومتری به خاک عراق همراه با انهدام کردن مراکز ومنابع مهم این کشور به اثبات رساندند.

وی بیان کرد: اگر آن ارتش و نیروی زمینی، هوایی و دریایی در کنار مراقبت نیروهای انتظامی از سایر مرزها و مقابله نیروهای سپاه با گروه‌های داخلی و سایر نیروها نبود، وضعیت کشور امروز ما مشخص نبود.

فرمانده تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید متاجی گرگان گفت: ارتش ما ولایتمدار، مخلص، متعهد و پا در رکاب مقام معظم رهبری و در کنار ملت محترم ایران اسلامی ایستاده است.

در این مراسم که برخی از اعضای شورای تامین استان به همراه فرماندهان، معاونین و جانشینان فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در گلستان حضور داشتند، تعدادی از خانواده‌های شهدا مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیا

 منبع : ایرنا

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۸ ب.ظ

دیدگاه