رئیس پلیس فتا استان گلستان:همراهی والدین هنگام استفاده کودکان از برنامه شاد ضروری است

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: محتواهای نامناسب منتشر شده در فضای مجازی و برقراری ارتباطات نامتعارف، از دست دادن اطلاعات شخصی و افتادن در دام مزاحمان اینترنتی فقط بخشی از آسیب‌های ورود زود هنگام دانش آموزان به فضای مجازی است.

البرز گلستان پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار کرد: در شرایط این روزهای کشور عزیزمان، با توجه به همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا، ناچار تغییراتی در سبک زندگی برای همه ما به وجود آمده است و در حوزه آموزش و تحصیل فرزندان نیز شرایط خاصی حکم‌فرماست که در این خصوص با تدابیر صورت گرفته، آموزش از طریق بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد.

وی افزود: متأسفانه کودکان و نوجوانان در حال حاضر برای ادامه تحصیل و فراگیری آموزش، ناچارند که از برنامه آموزشی شاد استفاده کنند درحالی‌که حضور در فضای مجازی مناسب شرایط سنی آن‌ها نیست.

سرهنگ پرسا یادآور شد: همراهی و نظارت والدین بر فعالیت کودکان به خصوص دبستانی‌ها در فضای مجازی و برنامه شاد ضروری است.

وی یادآور شد: البته واضح است که ورود اجباری دانش آموزان به آموزش مجازی با وجود عدم آمادگی لازم نظام تربیتی و فرهنگی باعث مشکلاتی در تربیت فرزندان خواهد شد.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: مواجهه مستمر با فضای مجازی و مواجهه شدن با حجم وسیعی از تصاویر و فیلم‌ها و مطالب مختلف برای کودکان قطعاً آسیب‌های فراوانی در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: والدین برای همراهی و مصونیت دانش‌آموزان از چالش‌های این فضا، بایستی دانش و اطلاعات خود درزمینهٔ فضای مجازی و تهدیدات و آسیب‌های آن را به‌روز کنند و نظارت کنند که پروکسی، فیلترشکن و برنامه‌های نامناسب دیگر بر روی گوشی و یا تبلتی که فرزندانشان استفاده می‌کنند، نصب نباشد.

سرهنگ پرسا گفت: نصب و اجرای فیلترشکن‌ها، دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتواهای نامناسب فراهم کرده و مشکلات عدیده‌ای برای فرزندان و خانواده‌ها به همراه خواهد داشت.

این مقام انتظامی گفت: بهترین نوع استفاده از اینترنت و کلاس‌های آنلاین برای کودکان و نوجوانان زمانی است که یکی از والدین، آن‌ها را همراهی کند، حافظه تجهیزات فاقد اطلاعات شخصی و خانوادگی باشد و نرم‌افزارها و برنامه‌های نامناسب و فیلترشکن نصب نباشد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان از شهروندان خواست : برای دریافت مشاوره و گزارش اقدامات مجرمانه موجود در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۹:۰۴ ب.ظ

دیدگاه