مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از نصب و راه اندازی دستگاه کمک ناوبری ILS فرودگاه گرگان ظرف ۱۵ روز کاری خبرداد

فرودگاه گرگان به جدیدترین دستگاه‌ های کمک ناوبری تجهیزگردید.

البرز گلستان/مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت: دستگاه کمک ناوبری ILS   فرودگاه گرگان ظرف ۱۵ روز کاری نصب و راه‌اندازی می‌شود تا ضمن کاهش دید افقی خلبانان در این فرودگاه از ۲۰۰۰ متر به ۱۲۰۰ متر، این فرودگاه را به یکی از به ‌روزترین و مجهز‌‌ترین فرودگاه‌های ایران تبدیل کند.

رامین آذری با اشاره به بازدید مدیرکل ارتباطات و ناوبری از فرودگاه گرگان، عنوان کرد: محمد امیرانی از روند نصب دستگاه‌های کمک ناوبری ILS و DVOR فرودگاه گرگان دیدن کرد و جلسه زمان‌بندی نصب و راه‌اندازی این دو پروژه‌ و اعتبارات مورد نیاز سایر پروژه‌های ناوبری و ارتباطی این فرودگاه در سال ۱۳۹۶ بررسی و تدوین شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد نصب دستگاه‌های کمک ناوبری ILS تا ۱۵ روز کاری به پایان برسد. اکنون ۴ روز کاری آن را در شرایط مناسبی پشت سرگذاشتیم، ادامه داد: شرکت فرودگاه‌ها بابت خرید و نصب دستگاه کمک ناوبری ILS بیش از ۸ میلیارد تومان اعتبار صرف کرده است. بدین ترتیب دامنه دید افقی خلبانان در فرودگاه گرگان از ۲۰۰۰ متر به ۱۲۰۰ متر کاهش می‌یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان تصریح کرد: دستگاه کمک ناوبری DVOR هم خریداری شده و هنوز از گمرک ترخیص نشده است. احتمالا این دستگاه کمک ناوبری تا دو ماه آینده به فرودگاه گرگان برسد. البته اقدامات عمرانی برای نصب این دستگاه انجام شده است. همچنین چراغ‌های اپروچ فرودگاه گرگان خریداری شده و اکنون در گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) قرار دارد.

وی یادآور شد: با اجرا و عملیاتی شدن این سه پروژه بزرگ،‌ فرودگاه گرگان به جدیدترین دستگاه‌های کمک ناوبری در ایران مجهز خواهد شد. همچنین طول باند فرودگاه از ۳۰۰۰ متر به ۳۳۰۰ افزایش می‌یابد و هیچ محدودیتی برای پذیریش انواع هواپیماها را نخواهد داشت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۱ ق.ظ

دیدگاه