مدیرمخابرات منطقه گلستان خبرداد: انجام بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد سرقت در شبکه مخابراتی استان در سال قبل

کدخبر:۶۲۰۷۸

البرز گلستان/

مدیرمخابرات منطقه گلستان علت حدود ۹۰ درصد از قطعی تلفن ثابت در استان گلستان را ناشی از سرقت دانست.

یکی از چالش های بزرگ در حوزه مخابرات سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی است که خسارت زیادی را به مخابرات تحمیل می کند، این اتفاق علاوه بر تحمیل هزینه ها بر دوش شرکت مخابرات، مردم را هم کلافه کرده است متاسفانه استان گلستان نیز از این معضل مستثنی نیست، از آنجایی که سرقت این تجهیزات موجب قطع ارتباط تلفن و اینترنت می شود برای مردم به ویژه افرادی که از طریق تلفن و یا اینترنت امرارمعاش می کنند آسیب زا و آزاردهنده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان در این باره اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد قطعی تلفن های ثابت در گلستان ناشی از سرقت است و بخشی دیگر از قطعی نیز متاثر از فرسودگی شبکه در بخشی از نقاط است که برای رفع تک تک این مسائل برنامه ریزی صورت گرفته است.

غلامعلی شهمرادی با بیان اینکه تعدد خرابی های تلفن ثابت به دلیل سرقت بر میزان سرویس دهی و زمان رفع خرابی تاثیر منفی گذاشته و روند خدمات‌دهی را دچار مشکل کرده است، از مشترکان خواست صبوری به خرج دهند.

وی با بیان اینکه ممکن است گاهی اوقات روند تعمیر و اتصال شبکه تلفن ثابت بین یک تا سه هفته نیز به طور بیانجامد، افزود: در سال گذشته بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد سرقت در شبکه مخابراتی گلستان رخ داد و این آمار نشان می دهد بخش زیادی از شبکه درگیر این اتفاق است.

مدیر مخابرات منطقه گلستان تصریح کرد: متاسفانه سرقت ها هزینه های سنگینی را بر روی دست شرکت مخابرات گلستان گذاشته است، از طرفی روستایی که ۱۵ سال قبل دارای ارتباط مخابراتی شده بود در آن زمان برای هزینه کمتر و نتیجه‌دهی بهتر در ارتباط مخابراتی، شبکه به صورت هوایی نصب شد که در حال حاضر در حال تبدیل تمامی شبکه های هوایی به زمینی هستیم که هزینه شبکه های زمینی سه برابر شبکه هوایی است.

شهمرادی با بیان اینکه ما به کمک دستگاه های امنیتی مرتبط تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم، تاکید کرد: در شرایط فعلی در کنار این اقدامات نیاز به حمایت و همراهی بیشتر مردم داریم.

وی با بیان اینکه مخابرات متولی اصلی شبکه تلفن ثابت است، متذکر شد: منظور ما از همراهی مردم، حمایت مادی نیست بلکه انتظار داریم مردم هنگام مشاهده سرقت ها و افراد مشکوک هوشیار باشند

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸ ق.ظ

دیدگاه