مهتدس حسینی مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان: در هفته دولت ۶۰ پروژه با اعتبار ۴۷۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد

کدخبر ۶۳۸۲۱

البرز گلستان /مهندس سیدمحسن حسینی، مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان در قرارگاه خبری شهید سلیمانی اظهار کرد:

در هفته دولت امسال ۶۰ پروژه با اعتبار ۴۷۴ میلیارد تومان در بخش‌های آبرسانی به شهرها، تامین آب زراعی و پروژه‌های مهندسی رودخانه و سواحل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت :آبرسانی به شهرها برعهده شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است اما در برخی پروژه‌ها از آب منطقه‌ای کمک خواسته شد. در بخش طرح‌های آبرسانی ۹ پروژه ۴۵۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود که ۲۶۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آبرسانی شهر گرگان اضافه می‌شود.

حسینی افزود:۲۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در گرگان ایجاد شد و ظرفیت ذخیره‌سازی آب شرب به ۱۰۸ هزار مترمکعب رسید. همچنین ۲.۲ مترمکعب بر ثانیه به ظرفیت انتقال آب شرب گرگان افزوده شد.

مدیر عامل  آب منطقه ای گلستان تاکید کرد،:در زمینه تامین آب زراعی ۲۱ پروژه مرمت و بازسازی آب زراعی در استان انجام شده که ۱۶ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. همچنین در حوزه مهندسی رودخانه و سواحل نیز با ۳ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی افزور:در افق ۱۴۲۵ سه منبع تامین آب شرب پیش بینی شده است. برهمین اساس ۷۰ میلیون مترمکعب از آب شرب موردنیاز از آب‌های زیرزمینی، ۷۴ میلیون مترمکعب از محل آب‌های سطحی و ۳۶ میلیون مترمکعب از محل شیرین‌سازی آب دریا تامین خواهد شد.

حسینی گفت :تیرماه پارسال مجوز شیرین‌سازی ۱۶ میلیون مترمکعب را گرفتیم و در یکماه اخیر نیز مجوز ۲۰ میلیون مترمکعب به استان داده شد. همزمان مطالعاتی نیز انجام دادیم و مطالعات جانمایی و زیست محیطی نیز انجام و مجوزهایش گرفته شد. تمام مدارک و اسناد را به شرکت آب و فاضلاب ارسال کردیم تا برای تامین مالی و تمهید مقدمات اجرای این پروژه‌ها اقدام کنند.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۷:۰۶ ب.ظ

دیدگاه