مهندس خلیل‌‎زاده مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان:اگر واحدهای صنعتی به ظرفیت کامل برسند تقریبا ۱۸هزاراشتغال ایجاد می شود

البرز گلستان/ مهندس حجت الله خلیل‌‎زاده صورتی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان عصر امروز به مناسبت ۲۱ مرداد  روز حمایت از صنایع کوچک در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری‌ها استان  اظهار داشت: اگر واحدها به ظرفیت کامل برسند تقریبا ۱۸هزاراشتغال با طرفیت موجود ایجاد می شود.

وی افزود:اکنون ۱۷۷ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان گلستان راکد است و ۶۵۰ واحد صنعتی نیز در حال بهره‌برداری است.

خلیل‌‎زاده صورتی تصریح کرد: ۲۰ درصد واحدهای صنعتی استان با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند اما در ۴ سال گذشته تنها ۴۰ واحد صنعتی راکد شده و ۴۱ واحد صنعتی نیز در این مدت فعال شده است.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان تصریح کرد: منابع مالی و وصول مطالبات شرکت از واحدهای صنعتی و غیره بزرگترین و مهم‌ترین چالش این شرکت است و اکنون این شرکت ۷ میلیارد تومان مطالبات دارد که با پرداخت نیمی از این مطالبات می‌توان بسیاری از مشکلات شهرک‌‌های صنعتی را رفع کرد.

مهندس خلیل‌‎زاده گفت: امروز صنعتگران در حوزه اقتصادی با مشکل مواجه هستند و ما نمی‌توانیم هانند بانک و دیگر دستگاه‌ها به آن فشار بیاوریم اما برای واحدهائی که این معوقات خود را به صورت کامل پرداخت کنند تا ۹۰ درصد بخشودگی جرائم را در نظر می‌گیریم.

وی افزود: بانک های استان گلستان تاکنون در پرداخت تسهیلات به واحدها خوب وارد شده و کمک کردند و تاکنون از ۴۲۲ میلیارد اعتبارات درنظر گرفته شده برای استان به ۱۹ طرح با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان اظهار کرد: منابع مالی این شرکت در ۲ سال گذشته خوب نبوده و با کمبود نیروی تخصصی و مازاد نیروی غیرتخصصی نیز روبرو هستیم که امید داریم ساماندهی نیروها در شرکت اجرائی شود.

مهندس خلیل‌‎زاده گفت: در موضوع آموزش در راستای اقتصاد مقاومتی نیز آموزش یک‌هزار و ۴۸۵ نفر را در بخش‌های مختلف کارآفرینی، مهارتی و مدیریتی در برنامه داریم.

وی اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی همچنین خوشه پرورش طیور را امسال تلاش داریم که آغاز کنیم که تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید داریم مطالعات آن به پایان برسد و از اعتبارات ملی احداث شود.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان اظهار داشت: دولت حمایت از صنایع کوچک تولیدی را در برنامه دارد و ۴۲۲ میلیارد تومان را برای حمایت از ۲۳۸ واحد صنایع کوچک، ۲۸ واحد متوسط و ۵۳ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در شهرک‌های صنعتی استان پرداخت می‌کند تاکنون ۱۸۴ واحد مورد حمایت قرار گرفته و به بانک ها معرفی شدند.

photo_2016-08-09_21-05-11

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۱ ب.ظ

دیدگاه