پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به مناسبت روز قلم

کدخبر:۶۲۶۷۹

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به مناسبت روز قلم

به گزارش روابط عمومی اداره البرز گلستان/کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در متن این پیام آمده است:

«ن والقلم وما یسطرون»

سوگند پروردگار جهانیان به قلم؛ گویاترین شاهد بر جایگاه و قداست آن است. قلمی که نهان و پیدا، عشق و عقل و شب و روز آدمی را هویدا می‌کند و بیان‌کننده‌ی اندیشه و شخصیت اوست.

 

چهاردهم تیرماه، روز قلم است و فرصتی مغتنم تا از نقش‌آفرینی‌های زیبای اهالی فرهیخته‌ی قلم قدردانی کرد که بدون تردید یکی از منادیان منیر، مانا و مؤثر دانش، آگاهی، توانایی و معرفت‌ برای جامعه اند.

 

بی‌شک نقش صاحبان قلم در اوضاع‌واحوال کنونی کشور بسیار خطیر و بااهمیت است؛ در شرایطی که امروز کشور با ویروس‌های منحوس تحریم‌های ظالمانه، تلاش‌های شبانه‌روزی دشمن برای القاء یاس و ناامیدی به‌خصوص در بین نسل جوان و همچنان کرونا مواجه است، رسالت و ضرورت قلم‌های باوجدان و بیدار بیش‌ازپیش بیشتر احساس می‌شود.

 

اینجانب شایسته می‌دانم روز قلم را به صاحبان و پاسداران مردم مدار قلم و اندیشه و تمامی کسانی که در تعلیم، تربیت و آگاهی بخشی به فرزندان کشور عزیزمان می‌کوشند، تبریک عرض نمایم و آرزومندم که با بهره بردن از این امانت الهی، در گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی و در مسیر تمدن نوین بزرگ اسلامی و نیز در اعتلای فرهنگ، ادب و دانش غنی ایرانی اسلامی عزیزمان کوشا باشیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۵ ب.ظ

دیدگاه