آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان: سرمایه گذاری پروژه پتروشیمی ، جدای از ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی، ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان به همراه دارد

کدخبر:۶۲۳۰۶

البرزگلستان/

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سرمایه گذار پتروشیمی گلستان به عنوان بزرگترین هلدینگ کشور، تا یک ماه آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در نشست خبری هفته قوه قضاییه گفت: یکی از اقدامات دادگستری بر حل مشکل پرونده پتروشیمی گلستان با ۹۰ هزار سهام دار متمرکز است که به عنوان یک اقدام کلان، ۱۶ سال از زمان تاسیس آن گذشته بود و فقط زیر ۲۰ درصد پیشرفت داشته که آن هم در زمینه زیرساخت های پروژه بود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در پی سفر رئیس قوه قضاییه به استان و ماموریت ویژه ایشان به استان، این پروژه به عنوان پرونده مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: یک هفته بعد از سفر، پرونده کامل به قوه قضائیه ارسال شد و از سوی رئیس قوه قضائیه اختیارات لازم به دادگستری گلستان تفویض شد که در بند آخر آن دستور داده شد تا نتیجه اقدامات در امر احیای پروژه متمرکز شود.

آسیابی گفت: بعد از بررسی های فنی اسناد به صورت رسمی اعلام شد که هیئت مدیره این پروژه اعتبار و توانایی لازم را برای اجرای پروژه ندارد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: با مذاکره صورت گرفته با شرکت پتروشیمی کشور، از آنها خواستیم تا یک تعداد سرمایه گذار که توانایی برای سرمایه گذاری در این پروژه را دارند، به استان اعلام کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پس از آن ۶ هلدینگ وارد استان شدند و اسناد و مدارک این پروژه را به صورت جداگانه بررسی کردند و سرمایه گذار پتروشیمی گلستان مشخص شد و تا یک ماه آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

آسیابی با بیان این که سرمایه گذار انتخاب شده، بزرگترین هلدینگ و بزرگترین شرکت سازنده پتروشیمی کشور است افزود: سرمایه گذاری این پروژه ، جدای از ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی، ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای گلستان به همراه دارد که معادل ۵۰ درصد کل اعتبارات و مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس قوه قضاییه اعتبارات خوبی به گلستان اختصاص یافت، افزود: در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان در سفر رئیس قوه قضاییه برای رفع کمبودهای استان اختصاص یافت.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه سفر رئیس قوه قضاییه فرصت مناسبی برای شناسایی آسیب ها و مشکلات استان گلستان بود، تصریح کرد: در این سفر مشکلات مختلف گلستان اعم از پتروشیمی، خلیج گرگان، جزیره آشوراده و ترک‌فعل‌ها مورد توجه قرار گرفت و پس از آن با سفر رئیس جمهور به گلستان بسیاری از مشکلات استان تعیین تکلیف شد.

رئیس کل دادگستری گلستان به جوان سازی کادر مدیریت قضایی گلستان اشاره کرد و گفت: از ۱۸ حوزه قضایی گلستان، در ۱۳ حوزه تغییر و تحول مدیریتی داشتیم و انتخاب ها براساس شایسته‌سالاری و برخورداری از روحیه انقلابی بوده است.

آسیابی با اشاره به عملکرد دادگستری گلستان، گفت: براساس ارزیابی انجام شده توسط معاونت راهبردی قوه قضاییه، دادگستری گلستان در مجموع عملکرد یک ساله در بین ۳۱ استان کشور، رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

آسیابی افزود: پارسال ۲۱ مورد رضایت در پرونده های قصاص نفس داشتیم، از ابتدای امسال تاکنون نیز ۸ مورد رضایت در پرونده های قصاص نفس داشتیم.

وی ادامه داد: حدود ۶هزار مورد رای جایگزین حبس هم پارسال در گلستان صادر شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای تیر پارسال تاکنون۲۹۸ مورد اجرای قلع و قمع داشتیم که ۱۶ هکتار را در بر می گیرد و در این مدت ۳۱۳ هکتار جنگل و ۱۱۰۴ هکتار مرتع خلع ید شده است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۵:۵۲ ب.ظ

دیدگاه