دکتر گلفیروزی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان: بعد از کرونا ،فشار خون نیزاز مسائل اولویت های علوم پزشکی است

کدخبر؛۶۰۸۴۳

دکتر«سعید گلفیروزی»سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد :  در حال حاضر در پیک ششم کرونا به سر می بریم و شیب بسیار ملایمی از مبتلایان و جانباختگان را داریم و تحت کنترل و مدیریت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: تا کنون سه میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۴۹ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شد که ۹۳٫۸ درصد مردم استان دوز اول، ۸۳٫۹ درصد دوز دوم و ۳۸٫۱۴ درصد دوز سوم را دریافت کرده اند.

وی در ادامه گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، موارد بستری ۱۷ برابر افرادی است که واکسن نزدند و مرگ و میر ۶ برابر نسبت به افراد واکسن نزده اند.

دکترگلفیروزی با اشاره به برنامه های هفته سلامت، گفت: در این هفته پروژه های مختلفی در حوزه سلامت، تحقیقات، بهداشت و فرهنگی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه قبل از کرونا مهمترین مبحث در حوزه سلامت، بیماری های غیر واگیر شامل؛ قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت بود، افزود: با توجه به مدیریت و کنترل کرونا، بحث بیماری های غیرواگیر را پر رنگ می بینیم و امسال همکاران علوم پزشکی پیگیری خواهند کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: سن سکته مغزی در کشور در ۱۵ سال گذشته، ۱۰ سال کاهش پیدا کرده و بحث فشار خون نیز از مسائل دیگری است که جزو اولویت های علوم پزشکی است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۷:۲۷ ب.ظ

دیدگاه