خبر خوش به بیماران دیالیزی گلستان :شهرکی رئیس مجمع خیرین گلستان :هزینه خرید کلیه برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی) استان پرداخت خواهد شد

کدخبر:۷۰۱۱۹

البرز گلستان به نقل از ایرنا رییس مجمع خیرین گلستان گفت: با هدف پایان التهاب و نگرانی بیماران و خانواده‌های آنان، در صورت پیداشدن فرد اهداکننده، هزینه خرید کلیه برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی) استان را پرداخت خواهد کرد.

محمد شهرکی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در کنار اقدامات درمانی که متولیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بیماران کلیوی انجام می‌دهند، کمک به پیوند کلیه این بیماران ضروری است.

وی افزود: بسیاری از بیماران دیالیزی در تامین مایحتاج زندگی با مشکلات عدیده ای مواجه‌اند و توان پرداخت هزینه‌های درمان بویژه خرید کلیه را ندارند.

رییس مجمع خیرین گلستان ادامه داد: برای تقویت و افزایش امید به زندگی در بیماران کلیوی و در صورتی که اهداکننده کلیه وجود داشته باشد، هزینه خرید کلیه به به بیماران را پرداخت خواهم کرد.

وی گفت: مطابق اطلاعات موجود گلستان هزار و ۱۰۰ بیمار کلیوی دارد که حدود ۸۰ نفر آنها در نوبت پیوند کلیه قرار دارند.

به گزارش ایرنا، محمد شهرکی از نیکوکاران نمونه کشور و از اهالی گنبدکاووس است که تاکنون کمک‌های زیادی در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان گلستان از جمله ساخت خانه بهداشت، توسعه فضاهای درمانی، خرید تجهیزات پزشکی، خرید وسایل سرما و گرمایشی برای مراکز درمانی و راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در ۳۱ استان کشور و نیز تهیه و توزیع افزون بر ۱۶۰ هزار بسته معیشتی، ساخت مدرسه و توزیع لوازم تحریر برای دانش آموزان نیازمند استان‌های کمترتوسعه یافته و پیشگامی در ارسال کمک‌های مومنانه برای حادثه دیدگان از بلایای طبیعی در سراسر کشور داشته است.

رنج بیماری و گرانی دارو؛ غصه بیماران کلیوی گلستان

۱۰ هزار سبد کالای خیر گنبدی سر سفره نیازمندان گلستان

خیران گلستان ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۵:۱۲ ب.ظ

دیدگاه