یادداشتی ازدکتر محمدرضا زارع پزشک عمومی به مناسبت انتخابات نظام پزشکی گلستان:جایگاه پزشکان در اجتماع ونقش و اهمیت پزشکان عمومی درجامعه پزشکی

کدخبر:۵۳۵۴۷
به گزارش البرز گلستان /قابل توجه کلیه همکاران محترم پزشکان عمومی
هم اینک که در آستانه انتخابات مهم نظام پزشکی قرار داریم؛ جای این پرسش است که از همدیگر بپرسیم با توجه به اینکه پزشکان که یکی از مهم ترین اقشار هر جامعه می باشند، در تعیین سیاست های کلی جامعه مخصوصا در تعیین سرنوشت جامعه صنفی خویش چه جایگاهی دارند. و اگر این جایگاه مطلوب نیست چه باید کرد.
انتخابات نظام پزشکی می تواند فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه پزشکان در اجتماع و همچنین بیانگر نقش و اهمیت پزشکان عمومی در جامعه پزشکی باشد.
هر که او نکرد مهر و ز خوبی گلی نچید
در رهگذر باد نگهبان لاله بود
و اما انتخابات نظام پزشکی: یادمان باشد که هدف از شرکت در انتخابات ابتدا تأمین امنیت صنفی و شغلی مان می باشد، بعد تبیین نقش و اهمیت جامعه بزرگ پزشکی در اجتماع. آیا دقت فرمودید چرا صنوف دیگر از قبیل نظام مهندسی و نظام پرستاری تقریباً در بدنه اجتماع و حتى دولت جایگاه خویش را پیدا کرده اند. اما ما پزشکان عمومی علیرغم اینکه بار اصلی جامعه بزرگ پزشکی را به عنوان سربازان خط مقدم در اورژانس های بیمارستان ها، پزشکان خانواده در شهر و روستا های دوردست، در درمانگاه های شبانه روزی و حتی مطب ها با عناوین مختلف به دوش می کشیم. و از نظر کمی و کیفی باید بیشترین توان خویش را صرف کنیم؛ اما احساس امنیت و آرامش لازم را نداریم. چرا؟ چونکه در تعیین بسیاری از سیاست های تأثیرگذار در سرنوشتمان نقشی نداریم، چرا به جای اینکه بر جامعه ی پزشکی اثرگذار باشیم باید اثرپذیر باشیم؟ تا کی باید مثل سربازان خط مقدم مشغول جنگیدن با سیاست های سلیقه ای و تنگ نظرانه و بعضأ مغایر با قانون باشیم؟
چرا نباید سرنوشت پرشکان عمومی را خود پزشکان GP تعییین کنند؟ و این همه چرا ها چرا؟؟؟
هر کسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من

وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافریست رنجیدن

همکاران عزیز و محترم آیا لازم هست در این زمان حساس انتخابات که همه هوشمندانه بدنبال نقاط مشترک هستند ولی ما پزشکان عمومی ناشیانه به سر و کله هم بزنیم و همدیگر را تخریب و تقطئع کنیم !!!؟؟؟
آیا این خواسته رفیقان رقیب ما نیست !!!؟؟؟
یادمان باشد بجای اصلاح درخت تنومند جامعه پزشکان عمومی ناشیانه یا مغرضانه ریشه آنرا نزنیم اگر ما نمیتوانیم باهم که این همه وجه اشتراک داریم که اصلی ترین آن پزشک عمومی بودن هست تفاهم داشته باشیم چطور می توانیم با جامعه بزرگ پزشکی و یا با اجتماع تفاهم داشته باشیم!!!!!؟؟؟؟؟
با عرض پوزش از همه سروران محترم
مخصوصا بزرگوارانی که خق استادی بر گردن ما دارند.
دکتر محمد رضا زارع پزشک عمومی عضو کوچک گروه

حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج
فکر معقول بفرما گل بی خار کجاست

 انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۷ ق.ظ

دیدگاه