مدیرکل بنیادمسکن گلستان خبرداد:تا ۲ ماه آینده اراضی مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی تامین می‌شود

کدخبر:۶۰۷۴۱

البرز گلستان/

خبر خوش مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان به متقاضیان فاقد زمین در روستاها/تا ۲ ماه آینده اراضی مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی تامین می‌شود

مهندس حسینی گفت: حداکثر تا دو ماه آینده مشکل تامین زمین در روستاهای استان گلستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برطرف می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیادمسکن انقلاب اسلامی گلستان، مهندس سیدمحمد حسینی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن با تامین زمین گره خورده است، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح و در مدت ۴ سال قرار است حدود ۹۴ هزار واحد مسکونی در شهرها و ردستاهای استان احداث شود که ۲۸ هزار واحد آن سهم روستاها خواهد بود.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به ابلاغ سهمیه ساخت سالانه ۷ هزار واحد مسکونی روستایی به استان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با اینحال ما در سال اول برای ساخت ۱۱ هزار واحد برنامه ریزی کرده‌ایم. پیش بینی ما این است در سال نخست برای متقاضیانی که فاقد زمین هستند به ۷۰۰ هکتار زمین نیاز داشته باشیم.

وی افزود: بخشی از این اراضی تامین و تملک شده و اولویت نخست ما نیز استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی در روستاهاست. حدود ۶۰ درصد از اراضی موردنیاز شناسایی شده و طبق دستور استاندار حداکثر تا دو ماه آینده مشکل تامین زمین در روستاها با همکاری منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های دولتی برطرف می‌شود.

مهندس حسینی بیان کرد: در روستاهایی که فاقد اراضی ملی یا دولتی هستیم برای خرید اراضی و یا توافق با مالکان اراضی مجاور بافت، اقدام خواهیم کرد تا بتوانیم تامین زمین را سرعت بدهیم.

وی با بیان اینکه در روستاها فقر زمین نداریم، خاطرنشان کرد: افزایش عرصه به محدوده روستا یا تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی جدید با در نظر گرفتن یکسری الزامات از جمله حفظ کاربری اراضی کشاورزی است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: امروز قیمت زمین در روستاها افزایش یافته و حتی از برخی شهرهای استان هم بالاتر است. تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها به تنظیم و کاهش قیمت زمین منجر خواهد شد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۶ ق.ظ

دیدگاه