محسنی بندپی رئیس بهزیستی کشور درگلستان :سالانه بیش از ۲۵ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند

البرز گلستان/انوشیروان محسنی بندپی رئیس بهزیستی کشور درمراسم تودیع رقیه رحمانی و معارفه ابراهیم غفاری مدیرکل بهزیستی جدیداستان گلستان که در گرگان برگزار شد، گفت: اگر ۳درصد از جمعیت را معلول می دانیم بار خدمات و نگهداری  همه را نمی توان    به دوش دولت انداخت

محسنی بندپی بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید سه رویکرد را به‌عنوان اساس کار دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: استراتژی و رویکرد اول ما تلاش مداوم، مستمر و پایدار در جلو گیری از آسیب‌ها و بروزمعلولیت‌ها است که به دست آوردهای خوبی هم رسیده‌ایم. مرحله دوم استاندارد کردن خدمت هست و مرحله سوم استفاده از ظرفیت های ارزشمند در جامعه هست.

وی افزود:سالانه بیش از  ۲۵  هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند، غیر از عوامل ژنتیکی و محیطی برخی مواردی هست که قابل‌کنترل است که نیاز هست ما دخالت و استانداردسازی کنیم.

معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشوردرادامه  گفت: باتوجه به آمادگی ۲۲هزار نیروی متخصص درسازمان بهزیستی وسازمانهای مردم نهاد،امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که مددجویان ما ازاین پس خدمات وحمایتهای استاندارد دریافت کنند.

وی افزود: در سال ۹۴ از هر استان یک شهرستان به‌عنوان پایلوت انتخاب شد و ۴۰ هزار زوج جوان با پر کردن برگه پرسشنامه به مشاوره‌های ژنتیک ارجاع داده شدند. امیدواریم با کمک مجلس این آزمایش ژنتیک را اجباری کنیم تا از معلولیت پیشگیری کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشوربا بیان اینکه : در بحث غربالگری شنوایی‌سنجی در کل کشور هدف‌گذاری بالای ۹۰ درصد در نظر گرفتیم که در گلستان این غربالگری بالای ۹۳ درصد بود.

محسنی بندپی گفت: در سال ۱۳۹۴، از یک‌میلیون و ۵۵۰ هزار کودکی که در کشور متولد شدند، یک‌میلیون و ۶۶ هزار نفر غربالگری داشتیم ۳۰۳۸ نفر را با عارضه‌های مختلف خفیف، نیمه خفیف و شدید شنوایی تشخیص دادیم که ازاین‌بین یک هزار و ۶۰۰ نفر کاندید کاشت حلزون شدند.

رئیس بهزیستی کشور ادامه داد: در بخش تنبلی چشم از بین کودکان سه تا ۶ سال، سه میلیون کودک غربالگری شدند که ۱۶ هزار نفر با عارضه تنبلی چشم مواجه شدند.

محسنی تصریح کرد: با تشخیص و مداخله به‌موقع و ارائه خدمات تخصصی از عارضه‌های شدید که یکی از عوامل کم بینایی برای افراد زیر ۲۰ سال است جلوگیری کردیم و برای اولین بار به بحث اختلالات ژنتیکی ورود پیدا کردیم.

محسنی بندپی بابیان اینکه بهزیستی جزو دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی بوده است، گفت: سازمان بهزیستی بعد از سازمان جنگل‌ها از آخر رتبه دوم دریافت کمترین حقوق را دارد که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس از حقوق آن افراد حمایت شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۵ ب.ظ

دیدگاه