قربانی مدیرکل راه آهن شمال شرق۲:خط ریلی گرگان به بندرعباس و گرگان به قم نیز به زودی تا هفته ای ۲ بار راه‌اندازی می‌شود

البرز گلستان/محمدرضا قربانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خط آهن گرگان به اینچه برون و به کشور ترکمنستان و قزاقستان ظرفیت جابه‌جایی ۳٫۵ میلیون تن بار را دارد که با راه‌اندازی اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ به دنبال توسعه، زیرسازی و بهسازی خطوط ریلی هستیم.

وی افزود: ۳۵ کیلومتر از مسیر محور بندرگز به ایستگاه سبزدشت نیازمند بازسازی بود که این امر آغاز شده اما این خط بسیار فرسوده و قدیمی است بنابراین احداث خط دوم در این مسیر آغاز شده و به زودی خط آهن مسافربری گرگان به ساری دوخطه می‌شود.

تصریح کرد: ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای این امر به راه آهن شمال شرق اختصاص یافته اما با کمبود اعتبارات در سال گذشته روبه‌رو بودیم و امیدواریم در دهه فجر امسال این طرح افتتاح شود.

قربانی گفت: با دو خطه شدن این مسیر ظرفیت این خط افزایش یافته و سرعت قطارها نیز به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وی اظهار کرد: خط ریل‌باس گرگان به اینچه برون نیز از سال گذشته راه‌اندازی شد اما با استقبال خوبی روبه‌رو نشد اما از ابتدای شهریور ماه این خط به صورت چارتر فعال است و امکان استفاده تا ۴ بار را نیز دارد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: ظرفیت خط آهن گرگان به پل سفید نیز افزایش یافته و روزانه ۲ هزار و ۱۶ نفر و سالانه بیش از ۷۵۰ هزار نفر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند.

قربانی اظهار کرد: خط ریلی گرگان به بندرعباس و گرگان به قم نیز به زودی تا هفته ای ۲ بار راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دوباره کارخانجات تعمیرات واگن در بندرترکمن، گفت: این کارخانجات تعمیرات واگن آماده افتتاح است و ۲۵ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ اظهار داشت: ۳۰ میلیارد ریال برای توسعه ایستگاه گرگان و ۸۰ میلیارد ریال برای ساختمان اداری این اداره کل اختصاص یافته است.

قربانی افزود: در سال گذشته ۱۰ درصد واردات کشور به راه آهن شمال شرق ۲ اختصاص یافت اما امسال ۵۰۰ هزار تن ترانزیت، نزدیک به ۳۰۰ هزار تن صادرات و ۳۰۰ هزار تن واردات به این استان اختصاص یافته که امیدواریم به آن دست یابیم.

وی اظهار کرد: اتصال راه آهن گرگان به گنبدکاووس نیز که بخشی از راه آهن گرگان به مشهد است امیدواریم مرحله مناقصه ۲۴ کیلومتر نخست آن برگزار و این خط ریلی گرگان تا علی آباد اجرائی شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۱ ب.ظ

دیدگاه